کد خبر: ۳۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
رئیس اداره شیلات میناب:
رئیس اداره شیلات میناب گفت: بیش از ۱۲هزارتن میگو از مزارع بندر تیاب برداشت می شود.

خلیل حیدری  با اشاره به آغاز فصل برداشت میگو در مزارع بندر تیاب میناب گفت: امکان پرورش میگو در ۲ دوره چهار ماهه در سایتها و مزارع موجود شهرستان از اسفند تا تیرماه و از مرداد تا آذر ماه وجود دارد که با توجه به این دوره ها استاندارد برداشت میگو در استان هرمزگان رعایت می شود.

حیدری بیان داشت: برای سال جاری از ۲۰بهمن کار ذخیره سازی میگو انجام شد و برداشت محصول از اوایل تیر آغاز شده وتا کنون بیش از ۱۰۰۰تن میگو از مزارع موجود در بندر تیاب برداشت شد.

رئیس اداره شیلات میناب با اشاره به برداشت این محصول از مزارع بندر تیاب عنوان کرد: انتظار می رود که طی فرایند برداشت در این دو مرحله بیش از ۱۲ هزار تن میگو از مزارع برداشت شود.

حیدری گفت: میگوهای برداشت شده از این سایتها در بندر تیاب به کشورهای اسپانیا، چین، ایتالیا، کره جنوبی، فرانسه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

حیدری با اشاره به  میزان زمینهای موجود برای پرورش میگودر بندر تیاب بیان داشت:سطح ناخالص این زمینها ۲۷۵۰ هکتار و سطح خالص آن ۱۹۵۰ هکتار است که از این میزان زمین ۱۱۵ مزرعه در تیاب وجود دارد که ۹۰ مزرعه در تیاب شمالی و ۲۵مزرعه در تیاب جنوبی زیر کشت هستند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار