کد خبر: ۳۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان خبر داد:
رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان از تائید حکم دو نفر از اعضای گروه تروریستی داعش در دادگاه تجدیدنظر استان کرمان خبر داد.
 احمد قربانی اظهار داشت: محکومان (ع.ب) و (ر.ب) که از اعضای گروهک تروریستی داعش هستند در سال 1396 پس از رصد اطلاعاتی توسط سربازان گمنام حضرت بقیه الاعظم (ع) در کرمان شناسائی و دستگیر شدند.

قربانی با اشاره به اینکه این افراد از طریق کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با سرویس های اطلاعاتی تبادل اطلاعات داشته اند، اعلام کرد: از نامبردگان مقادیری مواد شیمیائی و تعدادی چاشنی و دیگر لوازم که برای ساخت بمب استفاده می شود کشف شده است.

وی تصریح کرد: اعضای دستگیر شده گروه تروریستی داعش در ساخت انواع بمب ها مهارت کامل داشته و ضمن تهیه اقلام مذکور قصد تخریب تاسیسات عمومی و قتل و عام مردم بی گناه کرمان را داشته اندکه قبل از هراقدام ایذائی دستگیر می شوند.

 رئیس دادگاه انقلاب کرمان افزود: همچنین این افراد باتوجه به شناختی که از جغرافیای استان وکشور و نیز شناختی که از فرهنگ و آداب و رسوم مردم داشته اند برای قتل عام گسترده مردم و ترور بعضی از شخصیتها، طرحهای زیادی را به صورت مکتوب به گروهک داعش ارائه و خود نیز برای اجرای آن طرحها اعلام آمادگی کرده بودند.

وی با اعلام اینکه متهم ردیف دوم دارای سابقه تحصیل در کشور امارات و همچنین یکی از  دانشگاه های مروج تفکرات و اندیشه های وهابیت در کشورعربستان سعودی است، گفت: افراد مذکور ارتباطاتی نیز با عناصر اطلاعاتی بیگانه برقرار کرده و اطلاعات مربوط به زیرساختها و تاسیسات برق و غیره را به بیگانگان ارائه کرده اند.

قربانی اعلام کرد: با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی کرمان ارسال و متهمان تحت عناوین مجرمانه‌ جاسوسی، اقدام علیه امنیت داخلی کشور از طریق عضویت در گروهک تروریستی داعش و تبلیغ علیه نظام در شعبه اول این دادگاه محاکمه و به مجازات حبس محکوم شدند و حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر استان کرمان مورد تایید قرار گرفته و پرونده برای اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال شده است.

وی علت و انگیزه اصلی این افراد را عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: امنیت مثال زدنی و بی نظیر کشور جمهوری اسلامی ایران در این برهه از زمان که کشورهای منطقه در آتش جنگ و خونریزی می سوزند، نعمتی الهی  و حاصل خون هزاران شهید می باشد و بقای این امنیت مدیون تلاش شبانه روزی و هشیاری مراجع امنیتی و انتظامی است.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان هشدار داد: مخلان امنیت هرگز اجازه نخواهند یافت که امنیت پایدار منطقه به عنوان یک  دست آورد بی بدیل را بازیچه خود قرار دهند و کلیه حرکات و  فعالیتهای افرادی که قصد خدشه به امنیت کشور را داشته باشند مورد رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان علیه السلام بوده و قبل از هراقدام ایذایی در چارچوب قانون با ایشان برخورد خواهد شد

وی توصیه کرد: خانواده ها مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشند و اجازه ندهند که ایشان طعمه دشمنان نظام شده و خدای ناکرده باعث  پشیمانی خود و خانواده شوند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار