کد خبر: ۳۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
توصیه های ایمنی هنگام قطع برق؛
مدیرعامل آتش نشانی کرمان از شهروندان خواست نکات ایمنی مربوط به وسایل برقی به خصوص در هنگام قطع شدن برق را رعایت کنند و گفت: آمار محبوس شدن افراد در آسانسور افزایش قابل توجهی یافته است.
علی عسکری  اظهار کرد: در هنگام استفاده از وسایل برقی مانند سشوار، اتو، فر برقی و ... در صورت قطع شدن برق دو شاخه برق را از پریز جدا کرده در غیر این صورت با رها کردن وسیله برقی پس از وصل مجدد برق آتش سوزی رخ خواهد داد.

 وی همچنین تاکید کرد: شهروندان در هنگام قطع برق از تعویض لامپها و دستگاری وسایل برقی خودداری کنند.

عسکری از  شهروندان خواست قبل از خروج از منزل  دوشاخه وسایل برقی را از پریز برق جدا کنند.

وی گفت: شهروندان توجه داشته باشند در صورت تمایل به استفاده از آسانسور به جدول زمان بندی قطع برق که از طریق اداره برق اعلام شده است توجه کنند تا از محبوس شدن در آسانسور در اثر قطع شدن برق جلوگیری شود.

عسکری با اشاره به افزایش قابل توجه آمار محبوس شدن در آسانسور در اثر قطعی برق افزود: شهروندان  در هنگام استفاده از آسانسور حتی الامکان تلفن همراه با خود داشته باشند و از استفاده اطفال به تنهایی از آسانسور جدا خودداری شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تاکید کرد: اگر در هنگام استفاده از آسانسور قطعی برق اتفاق افتاد با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس حاصل کرده و آدرس دقیق را به سامانه اعلام کنند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار