کد خبر: ۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۹
سرانجام رویارویی سخت اما دوستانه برابر ستاره‌های آماده شیلی فرا رسید تا هیجان دیگری از جنس تقابل با مسی و یارانش را برای تیم ملی فوتبال ایران و هوادارانش رقم بزند.

جدال سخت ایران با ستاره‌های لاروخا

 به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه تهران )

تیم ملی فوتبال ایران فردا (پنج‌شنبه) در دیداری تدارکاتی اما حساس و پرهیجان برابر تیم پرستاره شیلی صف‌آرایی می‌کند. تیمی که همین چند ماه پیش عملکرد فوق‌العاده‌ای در جام جهانی 2014 داشت؛ تیمی که اکنون رده پانزدهم رده بندی فیفا را در اختیار دارد و تیمی که اکنون به عنوان یکی مدعیان جدی قهرمانی کوپا‌آمه‌ریکا به شمار می‌آید تا در رقابت‌هایی که امسال میزبانی آن را برعهده دارد این جام را از اروگوئه پس بگیرد.

 

شیلی با تمام ستارگانش مقابل ایران

 

شیلی در سفر اروپایی‌اش نهم فروردین دیدار تدارکاتی مهمی با برزیل دارد. آنها بلافاصله بعد از بازی با ایران، وین را به مقصد لندن ترک می‌کنند تا در ورزشگاه امارات مقابل سلسائو قرار گیرند، جایی که برای الکسیس سانچس ستاره آرسنالی این تیم غریبه نیست. بازی با برزیل از این حیث برایشان اهمیت دارد که در عین نمایش فوق‌العاده مقابل میزبان جام جهانی اما در ضربات پنالتی به شکلی دراماتیک حذف شدند.

لاروخا در مرحله گروهی جام جهانی ابتدا استرالیا را 3 بر یک برد و سپس با پیروزی دو بر صفر مقابل اسپانیای بحران‌زده صعودش را قطعی کرد؛ این تیم البته در بازی تعیین سرگروهی با دو گل مغلوب هلند شد تا مجبور باشد در پلی آف به مصاف برزیل میزبان بازی‌ها برود. شیلی البته برابر سلسائو نمایش فوق‌العاده ای داشت و آن مسابقه نهایتا به وقت‌های اضافه و سپس ضربات پنالتی کشیده شد و در آنجا با حساب 3 بر 2 باخت و از جام جهانی خداحافظی کرد.

 

آنها اکنون انگیزه‌ای جز انتقام از برزیل در راه آماده‌سازی کوپا‌آمه‌ریکا ندارند و برای همین تا دندان مسلح شدند. بازی با ایران به عنوان یک حریف نه چندان قدرتمند نسبت به برزیل، هم می‌تواند پیش‌درآمدی برای هماهنگ‌تر شدن شیلی باشد. ستاره هایی چون آرتور ویدال (یوونتوس)، گری مدل (اینترمیلان)، الکسیس سانچس (آرسنال)، کلودیو براوو (بارسلونا)، چارلز آراگونیز(اینترناسیونال)، ادواردو وارگاس (کویینز پارک رنجرز) و... اگر چه نام‌های بزرگی دارند اما فشردگی رقابت‌های باشگاهی آنها را در آستانه بازی با یوزپلنگ های ایرانی خسته‌ کرده است. همین مساله احتمال استراحت یا کمتر بازی کردن برخی بازیکنان مقابل ایران را بیشتر می‌کند چرا که هیچ شکی نیست بازی با برزیل جایگاه ویژه‌ای برای آنها دارد.

 

ترکیب شیلی برای بازی با ایران و برزیل

 

خورخه سمپائولی پس از جام جهانی 2014 جانشین مارچلو بیلسای آرژانتینی شد که تیم خوبی را راهی برزیل کرده بود؛ او پس از جام جهانی بازیکنان جدیدی را به تیمش دعوت کرد؛ چهره‌هایی چون انزو روکو (الچه)، ایگور لیچنوفسکی (پورتو B) دیوید پیزارو و ماتی فرناندز (فیورنتینا) از جمله آنها هستند.

سمپائولی این بازیکنان را برای بازی با ایران و برزیل دعوت کرده است: کلودیو براوو (بارسلونا)، اوجینو منا (کروزیرو)، موریسیو ایسلا (کویینز پارک رنجرز)، گونزالو خارا (ماینتس)، میکو آلبورنزو (هانوفر)، گری مدل (اینتر)، انزو روکو (الچه)، ایگور لیچنوفسکی (پورتوB)، کارلوس کارمونا (آتالانتا)، آرتورو ویدال (یوونتوس)، چارلز آراگونیز (اینترناسیونال)، دیوید پیزارو و ماتیاس فرناندس (فیورنتینا)، رودریگو میلار (اتلاس)، خورخه والدیویا (پالمیراس)، پدرو پابلو هرناندس (سلتاویگر)، خوزه فوئنزالیدا (بوکا جونیورز)، آلکسیس سانچس (آرسنال)، ادواردو وارگاس (کویینز پارک رنجرز)، فابیان اوریانا (سلتاویگو).

 

والدیویا مصدوم مقابل ایران غایب است

 

والدیویا از ناحیه کشاله پای ران دچار مصدومیت شده و به همین خاطر از سرمربی تیم ملی شیلی درخواست کرده است تا او را از فهرست بازی با ایران و برزیل حذف کند. او از ناحیه کشاله پا دچار آسیب‌دیدگی شده است.

در این بین اما بازیکنان دیگری چون مارسلو دیاز و فرانسیسکو سیلوا که در جام جهانی و حتی در ترکیب اصلی لاروخا مقابل سلسائو بازی کردند، در لیست حریف ششم فروردین ما حضور ندارند.

 

کاش در وضعیت بهتری به دیدار شیلی می‌رفتیم!

در دورانی که سخت از نبود حریفان تدارکاتی با کیفیت رنج می‌بردیم و حتی فلسطین هم بازی با ایران را لغو می‌کرد، خبر بازی دوستانه با شیلی آن هم با تمام ستارگانش، مسرت‌بخش بود. رویارویی با ستاره‌های آرسنال، یوونتوس، اینتر وتیم‌های مطرح آمریکای جنوبی یک امکان مساعد برای آماده‌سازی تیم ملی پس از جام ملت‌های آسیا و همینطور یک رویارویی جذاب برای علاقمندان فوتبال بود وهست.

طبیعی بود که در آغاز دوران پوست‌اندازی تیم ملی و در آستانه خداحافظی بزرگان صاحب‌نام تیم، نتوانیم آمادگی مطلوب را برای این مصاف داشته باشیم بویژه وقتی با حذف ناباورانه در استرالیا، سرخورده هم شدیم. این وضع تیره‌تر هم شد وقتی البته در یک اولویت‌سنجی منطقی، دو ستاره جوان و تاثیرگذار تیم یعنی سردار آزمون وعلیرضا جهانبخش هم به تیم امید رفتند و غایبان بزرگ ما شدند؛ تیم ملی اما تیر آخر را وقتی خورد که تنها چند روز پیش از اعزام تیم، مناقشه فدراسیون و سرمربی تیم بالا گرفت و کار به جدایی تقریبا قطعی کارلوس کی‌روش پس از چهار سال انجامید.

مشخص نبود در این مناقشه حق با کیست چرا که کی‌روش می‌گوید تمایل به ماندن دارد اما این تصمیم دست او و مردم نیست و از طرفی علی کفاشیان هم مدعی شده کی‌روش تیم دیگری را برای ادامه مربیگری‌اش انتخاب کرده است. در هر حال آنچه در آن شکی نیست تصمیم‌گیر نبودن مردم است و در هر حال چالش بوجود آمده تنها پیکر تیم ملی را زخمی کرد و بس. شاید تنها امیدواری به انگیزه بالای ملی پوشان در دو بازی تدارکاتی پیش‌رو مقابل شیلی و سوئد، دفاع از اعتبار نام ایران، حضور بازیکنان بزرگ تیم‌های حریف باشد و البته کی‌روش که شاید این آخرین فرصت او برای دو چندان کردن اعتبارش باشد. کی‌روش حتی بخاطر پرداخت نشدن مالیات قراردادش توسط فدراسیون با یک روز تاخیر به اتریش رفت تا یک چالش ذهنی دیگر برایش بوجود آید. از طرفی لژیونرها هم کم کم به تیم اضافه شدند تا جایی که تیم ملی تنها یک جلسه از تمریناتش را آن هم امروز با تمامی نفرات برگزار می‌کند. با همه این احوال ملی‌پوشان همواره مقابل قدرت‌های بزرگ نمایش خوبی داشته کما اینکه مصاف با آرژانتین هنوز یادمان هست و اکنون هم یوزپلنگ ایرانی هنوز بیدار است.

 

ترکیب تیم ایران برای بازی با شیلی و سوئد

علیرضا حقیقی، علیرضا بیرانوند و سوشا مکانی مدافعان: وریا غفوری، رامین رضاییان، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، مرتضی پورعلی‌گنجی، هاشم بیک‌زاده و حبیب گردانی هافبک‌ها: جواد نکونام، امید ابراهیمی‌، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی مهاجمان: اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد، سردار آزمون، مسعود حسن‌زاده، وحید امیری و کریم انصاری‌فرد که البته آزمون و جهانبخش به تیم امید رفتند و در ترکیب نیستند.

 

به گزارش ایسنا، تیم‌های ایران و شیلی نیز تاکنون یک بار برابر هم به میدان رفته‌اند که آن دیدار با برتری ایران در ضربات پنالتی تمام شد و اکنون در سال 2015 باید دید چه نتیجه‌ای مقابل تیم رده پانزدهمی و چهل‌ودومی رنکینگ فیفا رقم می‌خورد.

این مسابقه فردا ساعت 20 به وقت محلی (23:30 به وقت تهران) در ورزشگاه هشت هزار نفری NV Arena شهر وین برگزار می شود.

ملی‌پوشان کشورمان پس از این مسابقه اتریش را به مقصد استکهلم ترک کرده تا دومین و آخرین بازی شان تدارکاتی‌شان را یازدهم فروردین برابر سوئد انجام دهند.


منبع : ایسنا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار