کد خبر: ۳۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش تبخیر از آب سد ۱۵ خرداد برای تأمین آب شرب قم استفاده می‌شود.
احمد حاج حسینی مسگر  با اشاره به وضعیت جوی سال جاری گفت: شرایط جوی در فروردین‌ماه به گونه‌ای پیش رفت که بالای ۶۰ درصد کاهش آورد از سرشاخه‌های دز به قم را منجر شد.

وی با اشاره به بارش‌های رخ داده در فروردین و اردیبهشت، ابراز داشت: گرچه بارش باران‌های اخیر توانست حدود ۱۵ درصد از این کاهش را جبران کند اما نسبت به سال گذشته کم آبی بیشتری مشهود است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم ادامه داد: با همکاری شرکت آبفای قم مقرر شد که کاهش آورد آب از سرشاخه‌های دز به تدریج در شبکه آبرسانی اعمال شود که با رسیدن به ایام ماه مبارک رمضان این اقدام جنبه عملی به خود نگرفت.

برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت تأمین آب پایدار برای یکسال آینده برود

وی ابراز کرد: در هر حال با توجه به اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت تأمین آب پایدار برای یکسال آینده برود باید میزان آب فعلی مدیریت شود تا در فصل پائیز و زمستان که در حال حاضر دورنمایی از بارش‌ها وجود ندارد بتوان آب شهر را تأمین کرد.

حاج حسینی مسگر با اشاره به فصل گرما و تبخیر فراوان آب گفت: با توجه به این موضوع آب سد ۱۵ خرداد باید وارد چرخه مصرف شود و چنانچه مصرف نشود از دسترس خارج خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد تا حدود ۴۵ درصد از آب شهر قم با سد ۱۵ خرداد و دیگر منابع آبی و حدود ۵۵ درصد دیگر از سرشاخه‌ها تأمین شود تا بتوان آب پایداری را برای فصل پائیز و زمستان در دسترس داشت.

تلاش می‌شود تا ای سی آب در حدود ۱۵۰۰ باقی بماند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم افزود: البته در این مورد تلاش می‌شود تا ای سی آب در حدود ۱۵۰۰ باقی بماند و این کاهش استفاده از آب سرشاخه‌ها برای مردم ملموس نشود.

وی البته بر لزوم صرفه جویی آب هم  تأکید کرد و گفت: قطعا صرفه جویی مردم منجر می‌شود تا سهم آب شور کمتری وارد چرخه مصرف شود.

حاج حسینی مسگر به شوری مقطعی که هفته گذشته در آب شرب قم به وجود آمده بود اشاره کرد و گفت: چهارشنبه هفته گذشته به دلیل تعمیر یکی از خطوط لوله، انتقال آب حدود ۱۲ ساعت با مشکل مواجه شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار