کد خبر: ۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
علی جنتی در مراسم نخستین اکران فیلم راز دفن شده
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال جدید ایرانی را سال« دولت و ملت، همدلی و همزبانی » نامگذاری کرده اند، ابراز امیدواری کردکه ملت های عرب و مسلمان از جمله لبنان هم با همدلی،همزبانی و همکاری بتوانند در رویارویی با چالش ها و تهدید ها موفق شوند.

دعوت مسلمانان به همدلی و همزبانی/اکنون آمریکا باید گزینه خود را انتخاب کند

 به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه تهران )

جنتی که شامگاه دوشنبه در مراسم نخستین اکران فیلم سینمایی راز دفن شده در سالن رسالات منطقه الغبیری در ضاحیه جنوبی بیروت سخن می گفت، تاکید کرد: ملت ایران قادر است با دولت خود برای تحقق اهداف کشور و پیشرفت در همه زمینه ها، همکاری گسترده ای داشته باشد.



** اکنون نوبت آمریکا است که گزینه خود را انتخاب کند

وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه «امروزهمه جهان باجمهوری اسلامی ایران مذاکره می کند»، اظهارداشت: ایران در مذاکرات هسته ای ثابت قدم بوده و از حقوقش برای توسعه و پیشرفت، استقلال سیاسی، اقتصادی و نظامی کشور ذره ای عقب نشینی نکرده است.

وی با تاکید به اینکه « ایران هرگز در خصوص حقوق ملت های آزاد و به ویژه فلسطین سازش نمی کند»، تصریح کرد:ایران امروز به همه جهان می گوید که آمریکا و همپیمانانش بایدگزینه خود را انتخاب کنند زیرا ایرانی ها گزینه خود را که مذاکره با عزت و اقتدار بوده است، انتخاب کرده اند.



** به فضل فداکارای مادران شهدا امروز با افتخار و عزت زندگی می کنیم

به گزارش ایرنا، علی جنتی در ابتدای سخنان خود از شرکت در مراسم نخستین اکران فیلم سینمایی راز دفن شده که حکایت گر یک نمونه استثنایی از فداکاری مادران شهدای مقاومت لبنان در دوران اشغال این کشور توسط دشمن صهیونیستی است، ابراز خرسندی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه « بسیاری از حکایت ها از فداکاری های مادران شهدا در لبنان ، ایران و فلسطین سراغ داریم»، گفت: در جمهوری اسلامی ایران نمونه های منحصر به فرد و بسیاری از فداکاری و ایثار مادران شهدا ، جانبازان ، اسرا و مفقودان دوران جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی داریم که فیلم ها ، داستان ها ، اشعار و متون ادبی نمی توانند آنها را بازگو و بیان کنند.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند یکی از ویژگی های اسلام ، اعتقاد مسلمانان است مبنی براینکه شهادت، مقام عظیم و پیروزی بزرگ است و مسلمان واقعی با قلبی گشاده از شهادت استقبال می کند زیرا معتقد هستند در ورای این جهان و دنیا، عالمی برتر و نورانی تر وجود دارد.

علی جنتی با تاکید به اینکه « امروز به فضل فداکاری های مادران شهدا و خانواده آنان با عزت و افتخار زندگی می کنیم»، اظهارداشت: با این روحیه ، مادران شهدا فرزندان خود را برای فداکاری در میدان های بزرگ دفاع از حیات ، عزت و اقتدار امت، تقدیم می کنند.



** ایران و لبنان، کشور مقاومت و پیروزی هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه « لبنان و جمهوری اسلامی ایران امروز کشورهای مقاومت و پیروزی هستند»، گفت که تاریخ دو کشور در راه تحقق قضایای حق و رویارویی با اشغالگران مملو از محبت ، احترام ، کمک ، همکاری و برادری است.

وی تصریح کرد: به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، دوستی ملت ایران و محبت و حمایت حضرت امام سید علی خامنه ای را به ملت و مقاومت قهرمان لبنان اعلام می کنم.



** ادای احترام به مادران 

علی جنتی اظهارداشت: در موسم عید مادران در لبنان، به همه مادران به خصوص مادران شهدا که حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیهما را در فداکاری و بخشش الگوی والای خود قرار داده اند، درود می فرستیم و به آنها ادای احترام می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: به شرکای لبنانی خود در پیروزی ها درود می فرستیم و معتقدیم لبنان و ایران را یک ریسمان محکم از روابط تاریخی و ریشه دار به یکدیگر پیوند زده است.



** لبنان مهد مقاومت و مردان مرد همچون سید حسن نصرالله

وی گفت: ایرانی ها و همه آزادگان جهان به لبنان مهد شهادت و مردان بزرگ ، مهد پیروزی ها و افتخارات برای همه ملت های جهان ارج می گذارند.

علی جنتی افزود: ما لبنان را کشور پرورش مردان مرد همچون سید حسن نصرالله رهبر مقاومت می دانیم که محبت او در قلوب همه لبنانی ها از طوایف و مذاهب مختلف مسیحی و مسلمان جای گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد:لبنانی ها اعم از مسیحی ومسلمان برای حفاظت و حمایت از کشورشان در رویارویی با توفان های کنونی، با همدلی و وحدت نقش خود را برعهده گرفته اند و با همین وحدت ملی توانسته اند با تروریسم سیاه دل تکفیری مقابله کنند.



** قطب نمای جهان اسلام باید به سوی فلسطین تنظیم شود

وی تاکید کرد:امروز که تروریسم تکفیری،کشورهای عربی و اسلامی مانند عراق، سوریه، تونس، یمن، لیبی، مصر، پاکستان وافغانستان را در نوردیده و تهدید می کند، ملت های مسلمان و عرب باید عقربه قطب نما را به سوی فلسطین تنظیم کنند و فلسطین و فداکاری ملت آن باید اساس و محور باشد.

علی جنتی تصریح کرد: همه شهدا و شهادت طلبان مانند عامر کلاکش (ابوزینب) برای فلسطین فداکاری کرده و به شهادت رسیده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود ازهمه دست اندرکاران و بازیگران ازجمله علی غفاری کارگردان ، رضا اسکندر تولید کننده وهمچنین خانواده شهیدعامر کلاکش به ویژه « انصاف عاشور» مادر فاضله او که الگویی از زنان مجاهد است ، تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی « راز دفن شده» شامگاه دوشنبه در مراسمی با حضورعلی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نخستین بار در لبنان اکران و با استقبال گسترده مواجه شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر و سپاس به خانواده شهید عامر کلاکش قهرمان فیلم راز دفن شده و دست اندرکاران و بازیگران این فیلم از آنان قدردانی کرد.

در این مراسم جمعی از اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه لبنان ، محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت ، حسن فضل الله عضو فراکسیون حزب الله( وفاداری به مقاومت) در مجلس لبنان و رییس کمیسیون رسانه این مجلس، حجت الاسلام و المسلمین علی کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی شرکت کردند. 

شرکت تولیدات هنری « الارز» تهیه کنندگی فیلم سینمایی راز دفن شده را که محصول مشترک ایران و لبنان است، برعهده داشته است. 

این فیلم، الگویی از پایداری ، ایثار ، صبر و تحمل، از خودگذشتگی و رازداری مادران شهدا و قهرمانان مقاومت لبنان در رویارویی با دشمن صهیونیستی را به تصویر کشیده است.

فیلم راز دفن شده روایت عملیاتی شهادت طلبانه است که در آن عامر کلاکش ( ابوزینب) با انفجار خود در میان گشتی های ارتش صهیونیستی در شهرک دبین درجنوب لبنان، 13 نظامی صهیونیست را به هلاکت می رساند.

داستان این فیلم را براساس یک واقعیت، محمد غلامی نویسنده ایرانی با مشارکت رضا اسکندر ناظرتولید آن نوشته اند.

این فیلم که قرار است به زودی در سالن های سینما در لبنان اکران شود، داستان رازی است که مادر شهید عامر کلاکش (ابوزینب) 15 سال بعداز شهادت فرزندش ( 1985 تا 2000 میلادی) آن را مخفی کرد. 

این راز نزد مادر مخفی ماند تا اینکه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان آن را در سال 2000 میلادی با معرفی عامر کلاکش (ابوزینب) رزمنده مقاومت به عنوان نیروی شهادت طلب عملیات شهرک دبین فاش کرد.

کارگردان فیلم علی غفاری از ایران است و کارمن لبس ، عمار شلق ، باسم مغنیه ، علی کمال الدین، یوسف حداد، زینب رمال ، زینب یوسف ، راشیل الحسینی ، واگوب دوجرجیان، محمد فخرالدین و عبدو شاهین در این فیلم نقش آفرینی کرده اند. 

ابوزینب در عملیاتی شهادت طلبانه خود را در میان کاروان دشمن صهیونیستی متشکل از هفت خودرو حامل نظامیان در سه راهی المطقه – الخیام – الوزانی در شهرک دبین در جنوب لبنان منفجر کرد.

فیلم راز دفن شده 29 سال بعداز عملیات شهادت طلبانه ابوزینب در همان محل اصلی عملیات فیلم برداری شد و انفجار صورت گرفته باردیگر صهیونیست ها را وحشت زده و نگران کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه از شبکه تلویزیونی المنار لبنان دیدن کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت حرفه ای این رسانه قرار گرفت.

ابراهیم فرحات مدیرکل شبکه المنار در ملاقات با جنتی گفت که فیلم های سینمایی ایرانی پخش شده از شبکه المنار با استقبال گسترده مخاطبان لبنانی مواجه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که از سوی محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران همراهی می شد همچنین با سید هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان و اعضای انجمن المعارف دیدار و گفت وگو کرد.

وی قبل از آن در « روضه الشهیدین» آرامگاه شهدای مقاومت اسلامی لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت حاضر شد و به مقام این شهدا از جمله حاج عماد مغنیه فرمانده بزرگ مقاومت و فرزندش جهاد مغنیه و همچنین سید هادی نصرالله فرزند دبیرکل حزب الله لبنان با قرائت فاتحه ادای احترام کرد.

علی جنتی که از شامگاه جمعه در لبنان به سر می برد، روزهای شنبه و یکشنبه را در جنوب این کشور سپری و از شهرهای صور، ناقوره ، مارون الراس، بنت جیبل به ویژه مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی، دروازه فاطمه ، بازداشتگاه خیام و مجتمع گردشگری جهادی ملیتا و آثار متعلق به مقاومت اسلامی در نبردهای با دشمن صهیونیستی دیدن کرد.


منبع : ایرنا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار