کد خبر: ۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اجاره دادن منازل مسکونی شخصی به مسافران در ایام نوروز بدون کسب مجوز لازم، اقدامی غیرقانونی است.

معاون میراث فرهنگی: اجاره منازل مسکونی به مسافران غیرقانونی است

 به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه خراسان )

مرتضی رحمانی موحد روز دوشنبه در جریان بازدید از فعالیتهای ستاد خدمات سفر در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون تنها 12 هزار 'خانه مسافر' در سطح کشور دارای مجوز موقت فعالیت برای اسکان مسافر هستند.

وی همچنین گفت: حداکثر نرخ خدمات خانه مسافرها در ایام نوروز امسال سه میلیون ریال است.

مالکین آن دسته از منازل مسکونی که متقاضی تبدیل ملک خود به 'خانه مسافر' هستند باید جهت دریافت مجوز لازم در سامانه ای که به همین منظور طراحی و راه اندازی شده اقدام کنند.

گروهی متشکل از نمایندگان میراث فرهنگی، مرکز بهداشت، اماکن نیروی انتظامی، شهرداری، اتحادیه مهمانپذیران و فرمانداری ناظر بر کار و مامور بررسی وضعیت خانه مسافرها هستند.

حدود پنج هزار واحد 'خانه مسافر' در مشهد فعالیت دارند و بطور میانگین سالانه 800 خانه مسافر در این شهر مجوز موقت فعالیت خود را از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریافت می کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین 

ایجاد رضایتمندی از اقدامات دولت را از وظایف ستادهای استانی خدمات سفر ذکر و بیان کرد: حجم کار بخاطر خیل عظیم مسافران در شهرهایی مانند مشهد بسیار زیاد است اما شاهد عملکرد خوب ستاد خدمات در این مدت از تعطیلات هستیم.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده در سطح کشور از خدمات رسانی به مسافران تاکید کرد: در برخی شهرهای بزرگ به دلیل حجم سنگین کار با وقوع کوچکترین بی توجهی نسبت به ظرفیت، خدمات و توازن در این زمینه شاهد بروز نارضایتی مردم خواهیم بود.

رحمانی موحد افزود: در مشهد شاهد عملکرد خوب در ارائه خدمات به مسافران هستیم اما حجم کار بسیار وسیع است لذا باید شهرداری نگاه متفاوتی به همکاری بین شهری داشته باشد زیرا جایگاه شهرداری در کنترل خطاهای شهری بسیار تاثیرگذار است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین بدون توضیح بیشتر از وجود 900 پروژه نیمه تمام در حوزه تاسیسات و مراکز گردشگری در سطح کشور خبر داد.

رحمانی موحد صبح امروز سوم فروردین ماه در سفر به مشهد از آرامگاه فردوسی، کمپ اسکان مسافر غدیر و دیگر بخشهای خدمات دهی به گردشگران و مسافران نوروزی در این شهر بازدید کرد.

طی تعطیلات نوروزی امسال تاکنون حدود چهار میلیون زائر و مسافر به خراسان رضوی و مشهد سفر کرده اند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار