کد خبر: ۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳
در گفت و گوی زنده با برنامه رادیویی موج مثبت؛
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: تلاش داریم با کمک تمام ظرفیت هایی که در استان وجود دارد برای جذب گردشگر موج مثبتی از جاذبه های ارزشمند و زیبای خوزستان را در کشور ایجاد کنیم تا حجم عظیمی از این گردشگران وارد خوزستان شوند.

حیدری مدیر کل میراث: برنامه های متفاوتی برای ایام نوروز در خوزستان داریم

به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه خوزستان  )

افشین حیدری در گفت و گوی زنده با برنامه رادیویی موج مثبت در خصوص برنامه های ایام نوروز این سازمان اظهار کرد: اکنون سازمان میراث فرهنگی برای ایام نوروز برنامه های متفاوتی را در دستور کار دارد.

وی افزود: اکنون ستاد اجرایی نوروز سازمان میراث فرهنگی هماهنگی  بین بخشی را انجام داده و کمیته های مختلفی زیر نظر این ستاد فعالیت می کنند و ما تنها هماهنگ کننده هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: امیدواریم امسال در خوزستان نوروزی شاد را برای خوزستانی ها رقم بزنیم.

وی بیان کرد: تلاش داریم با کمک تمام ظرفیت هایی که در استان وجود دارد برای جذب گردشگر موج مثبتی از جاذبه های ارزشمند و زیبای خوزستان را در کشور ایجاد کنیم تا حجم عظیمی از این گردشگران وارد خوزستان شوند.

حیدری افزود: بدون شک با کارگروه تبلیغاتی و بازاریابی که در دبیرخانه ستاد اجرای خدمات سفر و تعریف رویداد بزرگ جشنواره اقوام ایرانی در کنار رودخانه کارون اجرا خواهد شد گردشگران زیادی را به خورستان جذب خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این که خوزستان آلبوم اقوام است و به خوبی و زیبا در کنار هم زندگی می کنند، قصد داریم سایر اقوام را نیز به مردم معرفی کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: نوروز پیام شادی دارد و باید روزهای شادی را برای مردم فراهم کنیم ولی سعی کردیم با حفظ شان ایام فاطمیه مردم روزهای شادی را تجربه کنند.

وی بیان کرد: در جشنواره اقوام برنامه های آیینی اجرا خواهد شد، شبهای فرهنگی به اقوام اختصاص داده شده است و رونمایی از لوح های ثبت ملی شده اقوام و جشنواره بازارچه نان های محلای خوزستان  را در دستور کار داریم.

حیدری بیان کرد: ما با فرمانداران سراسر استان هماهنگ کردیم تا صبح ها در شهرستان ها و شب ها در کنار کارون جشنواره برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی خوزستان در بصره با حضور خوزستانی ها برگزار شد و در سراسر استان نیز در ایام نوروزبازارچه های صنایع دستی را احیا خواهیم کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: باتوجه به حضور راهیان نور این ظرفیت ایجاد می شود که گردشگران بیشتری داشته باشد.

وی افزود: امسال برای اولین بار کاری انجام دادیم که در کل سال نیز تداوم خواهد داشت؛ بحث تورهای خوزستان گردی است که در شهرهای مختلف برگزار می شود و در اماکن تاریخی راهنمای گردشگری مستقر است.

حیدری تصریح کرد: امسال به غیر از برنامه هایی که در خصوص تبلیغات سازمان در دستور کار دارد ما نیز بیش از 300 هزار نقشه چاپ کردیم و بوروشورهای خوبی را نیز تهیه کردیم.

وی بیان کرد: برای موادی ورودی اصلی استان  نیز برای معرفی جاذبه های استان برنامه هایی را مشخص کرده ایم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان  گفت: در بحث تقسیم شرایط و جاذبه ها گردشگری خوزستان بخشی از این شهرها مانند باغملک، ایذه و اندیکا جاذبه های زیبایی دارند و بخشی دیگر را نیز می توان اولوت داد نسبت به جاذبه های تاریخی مانند ایذه ، شوش، دانیال نبی و زیارتگاه فتح المبین، شوشتر با سازه های آبی تاریخی خود از جاذبه های  ارزشمند دنیا است.

وی افزود: به عقیده من پکیج خوبی را برای استان در نظر گرفته شده است.

حیدری افزود: حوزه کاری خود را از ستاد و بخش دولتی به بخش تورها و راهنمایان گردشگری و دوستداران میراث فرهنگی انتقال دادیم تا معرفی خوزستان و توزیع اقلام به عهده انجمن دوستداران میراث فرهنگی در شهرستان ها باشد.

وی ادامه داد: دانیال نبی یکی از مهمترین جاذبه های معنوی  کشور است و با توجه به حجم زیادی از گردشگران ناچار بودیم برای توسعه حرم برنامه ریزی کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: اصل بنا که دارای قدمت ارزشمندی است وتنها بخشی از دیوارها که ارزش تاریخی نداشت بدون هماهنگی با ما خراب شد ولی اکنون کار مقام سازی ها انجام شده است و کار به زودی به سرانجام خواهد رسید.

وی در خصوص سامانه میراث فرهنگی استان گفت:  سامانه 1820 برای اولین باردرکشورو در خوزستان ایجاد شده است و این سامانه میراث بانک در ایام نوروز رونمایی خواهدشد و گردشگران می توانند مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را به ما اطلاع دهند و آثار تاریخی خوزستان را بهتر بشناسند.

حیدری با بیان این که انقلابی در گردشگری آبی خوزستان در سال 94 ایجاد خواهد شد، گفت: دغدغه خوزستانی این بود که چرا از گردشگری آبی و ظرفیت رودخانه کارون  استفاده نمی شود ولی با تلاش  استاندار خوزستان و برنامه های خوبی که  در نظر گرفته شده است و تالاب شادگان به خوبی برای گردشگران معرفی خواهد شد.

وی افزود: قابلیت های زیادی در تالاب شادگان است و سعی کردیم این قابلیت ها را به خوبی معرفی و احیا کنیم و همچنین بحث راه اندازی موزه در تالاب و ساماندهی قایق ها را در دستور کار داریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: همچنین اقامت گاه های خوبی را درسطح استان ایجاد کرده ایم و کارگاه های آموزشی خوبی را نیز برای  توانمند سازی گردشگران ایجاد کردیم.

وی بیان کرد: اکنون موزه های استان در سراسر استان آماده بازدید است و کارگروه آموزش موزه های استان را آغاز کرده ایم و به سمتی شرایط را فراهم کرده ایم که بخش خصوصی در این خصوص بتواند به خوبی عمل کند.

حیدری بیان کرد: موزه شادگان، بهبهان  راه اندازی می شود و موزه راه آهن اهواز نیز با مشارکت اداره کل راه آهن جنوب راه اندازی خواهد شد و ساختمان دانشکده سه گوش نیز با مشارکت دانشگاه شهید چمران بخشی ازآن برای معرفی توانایی های استان و موضوعات علمی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: هر خوزستانی یک میراث بان و راهنمای گردشگری است و ما سعی داریم خوزستان را بهتر از همیشه معرفی کنیم و اگر مکان خوبی را در اختیار گردشگران بگذاریم  و با رویی گشاده مانند همیشه ثابت کنیم که خوزستانی ها مردمی خونگرم هستند  و درب های خوزستان برای ورود گردشگران همیشه باز است.

دبیر ستاد استقبال و پذیرایی گردشگران نوروزی گفت:  کاری را که در ستاد اجرایی خدمات سفر کرده ایم در هر شهرستان و دستگاه های مختلف برنامه های خود را به ستاد اعلام کرده است و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی شهرستان ها ایجاد شده است.

وی ادامه داد: سالن های معرفی خوزستان درهر شهرستان ایجاد شده است و باید به سمتی می رویم که اقتصاد ما با گردشگری پیوند داده شود. نوروز را در اصل یک فرصت است تمرین کردن تا بتوانیم گردشگری را در زندگی خود معرفی کنیم.

حیدری بیان کرد: برای اولین بار تورهای خوزستان گردی در تمام سال  در استان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: یک بار دیگر از همه خوزستانی ها تشکر می کنیم و خواستاریم که به تمامی بستگان خود اطلاع دهند که خوزستان را برای سفر نوروزی در برنامه های خود قرار دهند.

 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار