کد خبر: ۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۹
پایان مذاکرات فنی ایران و آژانس
مذاکرات فنی ایران و آژانس برای بررسی دو موضوع باقیمانده از مرحله سوم همکاری‌ها پایان یافت.

توافق ایران و آژانس برای ادامه همکاری‌ها

به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه تهران )

هیات‌های فنی ایران و آژانس روز دوشنبه برای حل نهایی دو موضوع باقیمانده از مرحله سوم همکاری‌ها در قالب توافق «چارچوبی برای همکاری» در محل سازمان انرژی اتمی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. در این مذاکرات رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس و ترو واریویانتا، معاون مدیرکل آژانس سرپرستی هیات‌ها را به عهده داشتند.

در پایان این مذاکرات نماینده دائم ایران در آژانس بین‌لمللی انرژی اتمی از توافق ایران و آژانس برای ادامه همکاری‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نجفی پس از مذاکرات هیات آژانس و مسوولان سازمان انرژی اتمی کشورمان در تهران در جمع خبرنگاران گفت: مباحث مطرح در این نشست و سوالات مطرح شده و پاسخ‌های آن بسیار جدی بود و نشان از عزم دو طرف برای ادامه همکاری‌ها داشت.

او هم‌چنین از توافق دو طرف برای برگزاری نشست مذاکراتی دیگری در اواخر فروردین سال آینده در تهران خبر داد.

هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست واریورانتا، معاون آژانس به همراه آپارو، رییس پادمان‌های این نهاد بین‌المللی بامداد امروز وارد تهران شد.

محاسبات نوترونی و انفجارات با قدرت بالا دو موضوعی است که هم‌چنان ایران و آژانس بر روی آن بحث دارند. ایران اعلام کرده است تا موضوعات گام به گام حل و فصل نشود موضوعات جدید را در دستور کار قرار نخواهد داد. ایران تاکنون به 16 سوال و ابهام آژانس پاسخ داده است که با حل این دو موضوع تعداد آن‌ها به 18 مورد می‌رسد.

انتهای پیام


منبع : ایسنا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار