کد خبر: ۳۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
ایلام-مشکلات اعتباری بیش از هفت سال است که گریبان سد سیکان در شهرستان دره شهر را گرفته و حال مسئولان از اختصاص بودجه برای اجرای این پروژه در سال ۹۷ خبر می دهند.

به گزارش آرانیوز، کلنگ اجرای سدسیکان در سال ۸۹ به زمین زده شد و حال با گذشت ۷ سال این پروژه به بهره برداری نرسیده است. مشکلات تامین اعتبار باعث شده که روند اجرای این طرح متوقف شود، مسئولان اما به تازگی از رفع مشکلات اعتباری و از سرگیری عملیات اجرایی این سد می گویند.

سدی با ۱۲ درصد پیشرفت

علی پوراحمد معاون آب منطقه ای استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار داشت: سنگ برداری کمپ مسکونی و سرریز در جناح چپ به طور کامل در این سد اجرا شده است و در حدود ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سید احمد حسینی مدیر امور آب شهرستان های دره شهر و آبدانان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انتهای سال ۹۱ به دلیل عدم وجود اعتبار پروژه سدمخزنی سیکان تعطیل شد.

تبعات اجرایی نشدن سد سیکان دامن روستای فرهادآباد را گرفت

گمان می رفت با اجرای این طرح زمین های مردم روستای فرهادآباد، آباد شود ولی محمد علی حسینی یکی از اهالی این روستا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مردم هنوز در این خصوص بلاتکلیف مانده اند و از سالی که شروع به عملیات این سد کردند هیچ گونه خدماتی به ما ارائه نشده است.

تبعات اجرا نشدن سدسیکان دامن گیر دیگر طرح های عمرانی در این روستا نیز شده چراکه طبق گفته کارشناسان این روستا باید جابجا شود.

بهروز برزگر از اهالی این روستا نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هیچ گونه تسهیلات نوسازی و طرح بهداری به اهالی روستا ارائه نشده است.

علی اکبر شفیع زاده فرماندار دره شهر در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به خاطر بحث اجرای سد سیکان، ما نمی توانیم خدمات جدید از جمله گاز و برق به روستای فرهادآباد ارائه دهیم.

 اما سدی که می رفت فقط در رویاها ساخته شود این روزها کم کم رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است.

اختصاص ۵ میلیارد تومان برای شروع مجدد پروژه

شادمهر کاظم زاده رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به پیگیری های قبلی به عمل آمده برای اولین بار امسال ۵ میلیارد تومان در ردیف بودجه برای اجرای این طرح آمده است.

وی افزود: امیدواریم که در کمیسیون تلفیق این عدد را افزایش دهیم و سال آینده شاهد عملیات اجرایی این سد باشیم.

سدی که در پیچ و خم برنامه و بودجه تنها نامی از آن باقی مانده است در صورت تخصیص اعتبار مناسب می تواند در آینده آب شرب ۳ شهرستان آبدانان، دره شهر و بدره را تامین کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار