کد خبر: ۳۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
مدیرکل استاندارد استان زنجان:
زنجان- مدیرکل استاندارد استان زنجان به وضعیت آسانسورهای عمومی و دولتی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در استان زنجان آسانسورها کیفیت لازم را ندارند.

به گزارش آرانیوز، داود کار گر زاده شامگاه دوشنبه در جلسه کار گروه استاندارد سازی در محل استانداری زنجان، به وضعیت آسانسورهای عمومی و دولتی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: متأسفانه در استان زنجان آسانسورها کیفیت لازم را ندارند. 

وی اظهار کرد:  طی ۹ ماهه سال جاری ۵۰ آسانسور در استان زنجان به علت نداشتن استاندارد لازم پلمپ شده و طی این بازه زمانی برای ۴۲۸ دستگاه آسانسور دستگاه‌های اجرایی استان زنجان گواهی ایمنی و کیفیت صادرشده است. 

کار گر زاده تأکید کرد: شرکت‌های طراحی و مونتاژ (نصابین آسانسور) مجوز خود را از سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان اخذ می‌کنند و اداره کل استاندارد استان زنجان با تمام توان وضعیت موجود در استانداردسازی آسانسورها در این استان را پیگیری کرده و با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.

وی گفت: طرح بازرسی ادواری آسانسور در استان  زنجان انجام‌شده و با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته بخش عمده آسانسورها کیفیت لازم را ندارند. 

مدیرکل استاندارد استان زنجان از فعالیت چهار شرکت بازرسی در خصوص صدور تأییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در استان زنجان خبر داد و افزود:  وضعیت آسانسورها در زنجان به لحاظ برخورداری از شاخصه‌های موردنظر اداره کل استاندار نامناسب است  و در بازرسی‌هایی که طی سال جاری صورت گرفت کیفیت تعداد کمی از آسانسورها در استان وضعیت خوبی دارد. 

کارگر زاده تصریح کرد: توجه به استانداردسازی آسانسورها در استان زنجان ضروری است و شهروندان زنجانی در صورت بروز هرگونه مشکل در خصوص استاندارد کالاها با سامانه ۱۵۱۷ تماس گرفته و یا با ارسال کد ۱۰ رقمی محصول به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ نسبت به تأیید استاندارد کالای موردنظر اقدام کنند.

وی سازمان استاندارد را یک نهاد حاکمیتی اعلام کردوافزود: در این راستا این سازمان نظارت و بازرسی از کالاها و اقلام را در دستور کار جدی خود دارد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در ترویج فرهنگ استاندارد اشاره کرد و یاد آور شد: رسانه‌ها می‌توانند بااطلاع رسانی ضعف‌ها و ضررهای کالاهای غیراستاندارد و معرفی کالای استاندارد مردم را نسبت به گرایش و استفاده از کالای استاندارد تشویق کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار