کد خبر: ۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۰
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش نشر کتاب در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال ماهانه به طور میانگین 5500 عنوان کتاب در کشور انتشار یافته است.

معاون وزیر ارشاد:طی 10 ماه امسال 55 هزار و 275 عنوان کتاب در کشور منتشر شد

 به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه قزوین )

سید'عباس صالحی' دوشنبه شب در آیین افتتاحیه دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب قزوین، از کتاب به عنوان یکی از بزرگترین پشتوانه های حوزه فرهنگ یاد کرد و افزود: در 10 ماهه امسال شاهد انتشار 55 هزار و 275 عنوان کتاب در کشور بوده ایم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگی و ارشاد اسلامی با بیان این که نشر کتاب از تنوع مناسبی در کشوربرخوردار شده است، به طوریکه شاهد انتشار کتاب های متعدد در حوزه های مختلف هستیم،یادآور شد: امسال شاهد نشر 9 هزار عنوان کتاب در بخش علوم عملی، هشت هزار عنوان در بخش دین و همین مقدار در بخش کودک بوده ایم.

این مسوول با اشاره به این که کشورمان به لحاظ نشر کتاب از رشد فزاینده ای برخوردار شده است، اظهار کرد: با این وجود نباید مشکلات مربوط به این حوزه را نیز نادیده گرفت. 

وی، نداشتن تناسب در بخش نشر و تولید، ضعف در شبکه توزیع ، معرفی کم و نداشتن آشنایی خریداران برای انتخاب کتاب های مناسب و پایین بودن سرانه مطالعه با وجود رشد نشر را از جمله مشکلات این حوزه خواند و گفت:باید برای حل این مشکلات تلاش کنیم.

صالحی، نمایشگاه های کتاب را مروج فرهنگ کتابخوانی دانست و با تاکید بر این که چنین نمایشگاه هایی باید به طور مستمر در استان ها برپا شود، گفت: این نمایشگاه ها نقطه آغاز و گام بلند فرهنگی در راستای اعتلای فرهنگ مطالعه محسوب می شوند.

وی در ادامه از قزوین به عنوان استانی با پیشینه غنی فرهنگی و هنری یاد کرد و گفت: قزوین از سابقه تاریخی و فرهنگی قابل توجهی برخوردار است.

صالحی با بیان این که قزوین ملقب به پایتخت خوشنویسی ایران می باشد که این مهم نشان از هنردوستی مردم این سرزمین است، اظهار کرد: این استان از دیرباز دیار هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب برجسته و مطرح ایران بوده است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به برپایی دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب قزوین گفت: قزوین در حوزه چاپ و نشر دارای جایگاه مناسبی در سطح کشور است.

این مسوول با بیان اینکه 92 چاپخانه در قزوین به فعالیت می پردازند، از رشد 79 درصدی نشر کتاب در قزوین طی سال جاری خبر داد و افزود: قزوین در سال جاری رشد قابل توجهی در نشر کتاب داشته است به طوری که در 10 ماهه امسال، شاهد انتشار 265 عنوان کتاب در این استان بوده ایم در حالی این رقم در مدت مشابه سال قبل 148 عنوان بود.

وی، متوسط شمارگان و تیراژ کتاب در قزوین را نیز مطلوب خواند و گفت: در این بخش سال گذشته شاهد 242 هزار تیراژ در این استان بودیم که این رقم امسال به 623 هزار تیراژ رسیده است و این رقم نشانگر رشد 161 درصدی در این بخش می باشد.

دهمین نمایشگاه کتاب قزوین عصر امروز(دوشنبه) در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی افتتاح شد، این نمایشگاه تا دهم اسفند ماه برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی دایر خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار