کد خبر: ۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
یک شبکه خبری روسی در گزارشی در خصوص وضعیت گروهک تروریستی منافقین نوشت آمریکا و اسرائیل به حمایت آشکار و پنهان از گروهک منافقین ادامه می‌دهند.

گروهک منافقین به داعش شباهت دارد/ ادامه حمایت‌های آمریکا و اسرائیل از منافقین

به گزارش خبرنگار آرانیوز:

 شبکه"راشاتودی"در گزارشی به قلم "کالب موپین" در خصوص منافقین و برخورد آمریکا با آن‌ها نوشت: تاریخچه فراموش شده گروهک مجاهدین خلق (منافقین) که در رسانه‌های غربی جریان دارد جریان ریاکارانه‌ای از به اصطلاح "نبرد علیه ترور" است.

بر اساس این گزارش،  اخیرا خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" در گزارشی منتسب به گروهک منافقین بار دیگر مدعی تلاش ایران برای ساخت بمب هسته‌ای شد.

 راشا تودی در این خصو نوشت: این ادعا که خیلی توهمی به نظر می‌رسد زیرا "آیت‌الله علی خامنه‌ای" رهبر ایران اعلام کرد که با ساخت جنگ‌افزارهای هسته‌ای کاملا  مخالفت  است  همچنین  بازرسی‌های بی‌پایان ماموران آژانس بین‌المللی  انرژی هسته‌ای تایید می‌کند که ایران در پی ساخت جنگ افزار هسته‌ای نیست. این‌ها حقایقی هستند که از اذهان عمومی در آمریکا پنهان می‌مانند.
 
در ادامه این گزارش با اشاره بر تغییر واژه رسانه‌های خارجی در ارتباط با این گروهک آمده‌است: رسانه‌های خبری غربی در حالی به تعامل با گروهک یاد شده می‌پردازند که هیچ اشاره‌ای به فعالیت‌های گذشته آن‌ها نشده است.

 
نویسنده این گزارش در ادامه با اشاره به سوابق پیدایش این گروهک نوشت: این گروهک بعد از این که فهمید به‌دنبال پیروزی انقلاب ایران جایگاهی در حکومت ندارد حملات خود علیه دولت جدید را با بمب‌گذاری‌ها شروع کرد. همچنین در جریان جنگ عراق علیه ایران در دهه 80 میلادی، این گروهک رابطه بسیار دوستانه‌ای با "صدام حسین" رئیس جمهور وقت عراق داشت.
 
 
راشاتودی در ادامه نوشت: در رسانه‌های آمریکایی غالبا از ایران به عنوان "حامی تروریست" نام برده می‌شود اما این سران آمریکا هستند که در حال حاضر به ترویج و حمایت از گروهک خطرناک منافقین ادامه می‌دهند.
 
در بخش دیگر این گزارش آمده است: مقام‌های رسمی آمریکایی مدعی هستند که منافقین خشونت را کنار گذاشته و اعلام انزجار کرده‌اند اما در واقع این گروهک درحال ادامه فعالیت‌های زیر زمینی در  ایران است و گزارش‌ها حکایت از این دارند که اعضای گروهک منافقین در سال 2012 همکاری تنگاتنگی را با "موساد" سازمان جاسوسی اسرائیل در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران داشتند.
این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی با این گروهک در پی ملاطفت با این گروه هستند و از آن‌ها با نام " مبارزان در پی آزادی" یاد می‌کند.
 
در انتهای  آمده است گروهک منافقین خلق بسیار شبیه به گروهک داعش و شورشیان تحت حمایت آمریکا در لیبی است  و قصد دارند  امنیت‌، خودکفایی اقتصادی ایران را  با ناآرامی، تخریب و قتل جایگزین کند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار