کد خبر: ۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۱
در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی اهواز؛
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این که با برگزاری نمایشگاه و برنامه های متنوع لبخند را به لبان شهروندان می نشانیم، گفت: خوزستان همیشه با گرد و غبار و بی گرد و غبار جاذبه های خود را دارد و هر کسی تنها یک بار به خوزستان بیاید بدون شک سفر به خوزستان را در برنامه هر ساله خود می گنجاند.

حیدری مدیر کل میراث: با حمایت استاندار لبخند را به لبان مردم خوزستان می نشانیم

افشین حیدری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آرانیوز( حوزه خوزستان ) در خصوص این نمایشگاه و برنامه های این اداره برای توسعه صنعت صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: پیش از این قرار بود نمایشگاهی بین المللی با حضور 10 کشور خارجی برگزار شود ولی به دلیل گردو غبار استان این نمایشگاه لغو شد ولی به جای این نمایشگاه جشنواره اقوام ایرانی را در کنار رودخانه کارون در نوروز برگزار خواهیم کرد تا برای گردشگران جشنواره شادی را برگزار کرده باشیم.

وی افزود: اکنون این نمایشگاه به منظور شادی مردم برگزار شده و امیدواریم همه ما شرایط بد آب و هوایی استان را به دست فراموشی بسپاریم و خوشبختانه خداوند نیز باران رحمت را بر ما جاری کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: در این نمایشگاه بیش از 150 هنرمند صنایع دستی استان حضور پیداکردند و در کنار آن نیز چندین قوم کرد، لر، ترک، بختیاری، ترکمن و گیلکی ، جشنواره اقوام را برگزار می کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم خداوند به ما کمک کند تا در این چند شبی که نمایشگاه برپا است، شهروندان شبهای شادی را تجربه کنند و تاکید ما به همه دوستان این بوده که برنامه ها حتما باید شاد باشد تا مردم از آن لذت ببرند.

حیدری تصریح کرد: ما چندین روز خوب را در ایام دهه فجر به دلیل گرد و خاک از دست دادیم  و امیدواریم این نمایشگاه که به همت کاویانی معاون محترم صنایع دستی استان، عبود زاده زاده مسئول روابط عمومی اداره و همه همکاران زحمتکش ما در حوزه های مختلف برگزار شد، بتواند لبخند را به لبان شهروندان بنشاند.

وی افزود: در راس همه این زحمتکشان جا دارد از دکتر مقتدایی استاندار محترم خوزستان نیز که حمایت های بی دریغ او فضا را برای کارکردن در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  برای همه علاقه مندان به این سه حوزه تخصصی باز کرده است، قدردانی کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: امیدواریم از سال آینده شرایط به گونه ای باشد که هرساله این رویداد بزرگ فرهنگی در آسیا به میزبانی اهواز برگزار شود.

وی ادامه داد: بازار صنایع دستی اهواز نیز تا فروردین ماه افتتاح می شود و هر صادر کننده ای می تواند از این بازار استفاده کند و امیدواریم که هر شهر خوزستان با کمک معاونت محترم برنامه ریزی استانداری خوزستان و سایر دوستان ما صاحب یک بازارچه صنایع دستی شود.

حیدری تصریح کرد: اکنون مطالعات خود را در چهار شهر استان برای ساخت بازارچه آغاز کردیم و امیدواریم چون خوزستان یک استان مرزی است و ظرفیت بالایی دارد به زودی کار ساخت بازارچه ها را در استان آغاز کنیم.

وی افزود:  قطعا هر ایرانی دوست دارد برای دیدن مناطق زیبای خوزستان به این استان سفر کند و ما میزبانی خوبی را تدارک دیده ایم و امیدواریم گردشگران به استان بیایند تا از نزدیک شاهد برنامه های متنوعی باشند که برای آن ها تدارک دیده ایم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در ایام نوروز در کنار رودخانه کارون  نیز برای اولین بار بازارچه نان خوزستان را تدارک دیده ایم که این اقدام نیز در نوع خود دیدینی است.

وی بیان کرد: خوزستان همیشه با گردو غبار و بی گرد و غبار جاذبه های خود را دارد و هر کسی تنها یک بار به خوزستان بیاید بدون شک سفر به خوزستان را در برنامه های هر ساله خود می گنجاند.

حیدری اضافه کرد: خوزستان دو اثر ثبت جهانی دارد که ثبت سومین اثر را نیز در راه دارد و با طرح آمایش موزه ها نیز در سال آینده موزه های استان ساماندهی خواهد شد و بخشی از پکیج سفر در خوزستان تکمیل خواهد شد.

وی افزود: اکنون سازه های آبی تاریخی دزفول و نقش برجسته های ایذه در سال 94 در برنامه های ما برای ثبت جهانی قرار دارند که در این خصوص دفاتری نیز راه اندازی خواهد شد که برای نقش برجسته ها اعتبار خوبی نیز تامین شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امیدواریم خوزستان تنها استانی باشد که چهار ثبت جهانی در آن وجود دارد. 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار