کد خبر: ۲۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
اهواز - وزیر نفت گفت: طرح توسعه جامع منطقه غرب کارون در استان خوزستان تهیه شده تا همه روستاها دارای شبکه فاضلاب باشند.
به گزارش آرانیوز،بیژن زنگنه پیش از ظهر امروز در شهرستان دشت آزادگان اظهار کرد: سال ۷۸ و ۷۹ اولین دوره های آموزشی را شرکت پتروشیمی راه اندازی کرد و حتی یک نفر از آنها بیکار نماند. این کاری که در هویزه شروع کردیم برای این است که فرزندان من در این منطقه دستشان جلوی کسی دراز نباشد و روی پای خود بایستند.

وی خطاب به دانشجویان نفتی گفت: وقتی شما کار بلد باشید دیگر نباید التماس کسی کنید و این آموزش های نفتی در دشت آزادگان فقط برای توانمند شدن خودتان است. عده ای را از بیش از یک سال پیش آموزش می دهیم تا بعد از کارآموزی حرفه یاد بگیرند. فرزندان این مرز و بوم مدرک دانشگاهی لیسانس و بالاتر داشتند ولی حرفه و مهارت بلد نبودند برای همین نیز آموزش های نفتی را برای آنها برگزار می کنیم.

وزیر نفت بیان کرد: تضمین می کنم که هیچ کدام شما مشکل اشتغال نداشته باشید و در پایان این دوره همه شما به کار گرفته می شوید.

زنگنه ادامه داد: به صورت عمیق به مسائل اجتماعی اینجا نگاه می کنیم، نفت یک عمری قرار است در این منطقه زندگی کند و باید با مردم عجین باشد. نفت شما را پشتیبان های اصلی خود می داند نه میزبان و به شما توجه ویژه ای دارد.

وی گفت: با تجربه ای که داشتم، تصمیم گرفتم تا به مشکلات مردم منطقه رسیدگی کنم و جوانان و خانواده های آنها را از خود بدانیم. طرح توسعه جامع منطقه غرب کارون تهیه شده تا همه روستاها دارای شبکه فاضلاب باشند، مدرسه، زمین چمن، خانه بهداشت و اب آشامیدنی، برق، مراکز فنی و حرفه ای و بیمارستان داشته باشند.

زنگنه بیان کرد: بیمارستان اختصاصی برای نفت درست نمی کنیم، بیمارستانی می سازیم که ضمن استفاده کارکنان نفت، مردم نیز از آن بهره مند شوند. برای پنج سال، ۵۰۰ میلیارد تومان نفت برای اینجا برنامه ریزی کردیم و بالای ۳۲۰ میلیارد تومان تاکنون برای بیمارستان، راه و سایر کارهای عمرانی اینجا هزینه شده است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه همه حرف های مردم این منطقه برای اشتغالزایی را قبول دارم، گفت: همه باید در مسیر توانمندسازی مردم منطقه همکار باشیم، همه ما باید دوست، رفیق و خانواده باشیم. از دعواهای نماینده این منطقه ناراحت نمی شوم چون می دانم مشکلات مردم را پیگیری می کند ولی در مقابل باید بدانیم مسیری که می رویم صحیح هست یا اینکه خیر و راه درست را پیش ببریم.

زنگنه افزود: خیلی به کارهای اینجا امیدوارم و به همکاری مردم هم نیاز است و قطعا آینده کشور مال جوانان ایران هست. ما به عنوان خدمتگزار مردم به دنبال توسعه این کشور هستیم. آینده ای بسیار روشن برای منطقه دشت آزادگان متصور هستیم چون بر این اساس کار توسعه منطقه و نفت را با همدیگر جلو می بریم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار