کد خبر: ۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز گفت: بسیاری از خانه‌های تاریخی اهواز یا ثبت ملی نیستند یا در معرض خطر هستند.

جلیلی نیا رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز:خطر خانه‌های تاریخی اهواز را می‌لرزاند

به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه خوزستان )

غلام‌رضا جليلي‌نيا در این خصوص اظهار كرد: از جمله برنامه‌های ما ثبت بعضی خانه‌های تاریخی و نجات‌بخشي خانه‌های ثبت شده اهواز است.

 

وی با بیان این که تصميم​گیری‌هایی در زمینه همكاري سازمان ميراث فرهنگی با مالكان بناهای تاریخی در حال انجام است افزود: اولويت​ اول ما اختصاص به بناهايي دارد كه در حال تخريب هستند.

 

رييس اداره ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری اهواز همچنین با اشاره به تلاش برای ثبت ملی آن دسته از بناهای تاریخی که تاکنون به ثبت نرسیده‌اند گفت: كارشناساني را براي شناسايي کامل خانه‌هاي تاریخی اهواز انتخاب كرده‌ايم.

 

جلیلی‌نیا در عین حال خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی اهواز تقريبا يك ماه است كه راه‌اندازی شده و تا قبل از آن این کلانشهر اداره میراث فرهنگی نداشته است.

 

او در ادامه به کوشش برای برگزاری مسابقه عكاسي با موضوع خانه‌های تاریخی اهواز اشاره کرد و توضیح داد: برنامه ديگري كه قرار است تا قبل از عيد نوروز انجام دهيم برگزاري مسابقه عكاسي با نام "اهواز؛ از نگاه خانه‌هاي تاريخي" است.

 

رييس اداره ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری اهواز افزود: اين مسابقه با هدف شناسايي خانه‌هاي تاريخي و تبیین اهميت آن‌ها برگزار و فراخوان آن متعاقبا اعلام می‌شود.ایسنا

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار