کد خبر: ۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
/ جام‌ملتهای آسیا 2015/
تیم ملی فوتبال ایران با برتری یک بر صفر برابر امارات به عنوان صدرنشین راهی دور یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شد.

به گزارش خبرنگار آرانیوز (سرویس ورزشی)

 دیدار تیم‌های ملی ایران و امارات از گروه سوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با برتری یک بر صفر شاگردان کی‌روش به پایان رسید. تک گل ایران را رضا قوچان‌نژاد در دقیقه 1+90 روی ارسال کوتاه آندرانیک تیموریان به ثمر رساند.

در این دیدار شاگردان کی‌روش بیشتر به ضد حملات و توپ‌های بلند چشم داشتند و اماراتی‌ها هم تلاش کردند تا با پاسکاری و حرکات انفرادی در عمق دفاع ایران صاحب فرصت گلزنی شوند.

 

گزارش نیمه اول:

 

نیمه نخست این دیدار را اماراتی‌ها کمی بهتر آغاز کردند و در دقیقه پنجم با شوتی که اسماعیل به سمت دروازه ایران زد نشان دادند که حریف دست و پا بسته‌ای نیستند. با این‌حال با گذشت 10 دقیقه از بازی این ایرانی‌ها بودند که بازی را در دست گرفتند. در دقیقه 14 روی پاس پولادی، سردار آزمون در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان امارات قرار گرفت اما ضربه او به اوت رفت. در ادامه این دیدار باز هم ایران فرصت گلزنی داشت و این بار حرکت خوب امیری و پاس او به آزمون می‌توانست تبدیل به گل شود که ضربه خوب این بازیکن با اختلافی اندک راهی اوت شد.

 

در دقیقه 18 این دیدار سانتر خوبی که از جناح چپ ایران برای جهانبخش ارسال شده بود، با ضربه سر او همراه شد اما ناصر، دروازه‌بان امارات با جاگیری مناسب مانع از فروریختن دروازه تیمش شد.

 

در اواسط نیمه اول بازی متعادل شد و اماراتی‌ها که چیزی حدود 20 دقیقه در زمین خودی به دفاع می‌پرداختند، به حملاتی پراکنده به سمت دروازه ایران مشغول شدند اما ساختار مناسب دفاعی ایران مانع از حادثه‌ای جدی روی دروازه ایران شد تا این که در دقیقه 36 روی یک ضربه ایستگاهی که به سود اماراتی‌ها پشت محوطه جریمه ایران اعلام شد که این توپ را احمد خلیل تلاش کرد با یک ضربه فنی به گل تبدیل کند اما دیواره دفاعی تیم ملی مانع از این اتفاق شد. در ادامه نیز شوت علی مبخوت در دقیقه 42 می‌توانست خطرساز شود اما توپ او با اختلاف راهی اوت شد.

 

در اواخر نیمه اول شاگردان کی‌روش روی یک کرنر ارسالی در دقیقه 44 می‌توانستند به گل برسند اما ضربه سر آزمون با برخورد به مدافع قطر به کرنر تبدیل شد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل مساوی به پایان برسد. با این تساوی امارات به عنوان صدرنشین گروه سوم راهی دور یک چهارم نهایی می‌شد.

 

گزارش نیمه دوم:

 

با آغاز نیمه دوم این شاگردان کی‌روش بودند که بر بازی سوار شدند و در دقیقه 52 ارسال خوب امیری برای جهانخبش، این بازیکن را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد اما ضربه او با اختلاف راهی اوت شد. بعد از این فرصت باز هم بازیکنان ایران بر بازی سوار بودند و فرصت‌های خوبی برای گلزنی به دست می‌آوردند اما مدافعان اماراتی موفق می‌شدند تا این توپ‌ها را دور کنند.

 

در اوسط نیمه دوم بازی متعادلی از سوی دو تیم ارائه شد و در اکثر دقایق توپ در میانه‌های میدان در جریان بود تا این که در دقیقه 77 یک ضربه ایستگاهی به سود امارات اعلام شد و اسماعیل تلاش کرد تا با یک شوت یک ضرب دروازه ایران را باز کند اما توپ او با اختلاف راهی اوت شد و تنها یک دقیقه بعد بود که عمر عبدالرحمان با یک پاس خوب علی مبخوت را صاحب توپ کرد و این بازیکن در داخل محوطه جریمه با یک شوت تلاش کرد اولین گل این دیدار را به ثمر برساند اما توپ او راهی اوت شد تا کار همچنان بدون گل مساوی باقی بماند.

 

در دقیقه 81 این دیدار ارسال یک کرنر از سوی دژآگه با ضربه سر پورعلی‌گنجی همراه شد اما ضربه او را دروازه‌بان امارات با واکنشی به موقع راهی کرنر کرد.

در دقیقه 87 هم شوت اشکان دژآگه از پشت محوطه جریمه امارات آن قدر قدرتمند نبود تا دروازه اماراتی‌ها را با تهدید روبه‌رو کند و دروازه‌بان این تیم به راحتی توپ را در آغوش گرفت.

 

با این‌ حال این پایان کار نبود و شاگردان کی‌روش در دقیقه 1+90 روی ارسال کوتاه تیموریان از توپ برگشتی یک کرنر که به سود ایران اعلام شده بود، به گل رسیدند. این توپ را رضا قوچان‌نژاد با یک ضربه سر دقیق به ثمر رساند.

 

در این دیدار جواد نکونام، مهرداد پولادی و سردار آزمون با کارت زرد داور روبه‌رو شدند.

 

ترکیب ایران: علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، خسرو حیدری (اشکان دژآگه 63)، مهرداد پولادی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، وحید امیری، سروش رفیعی، علیرضا جهانبخش (وریا غفوری 57) و سردار آزمون (رضا قوچان‌نژاد 71).


منبع : ایسنا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار