کد خبر: ۲۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
معاون استاندار ایلام تاکید کرد:
ایلام-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های بازار عراق از عموم صادرکنندگان خواست با شناسایی نیازهای این کشور محصولات با کیفیت را به این کشور صادر کنند.

به گزارش آرانیوز، حشمت الله عسگری روز سه شنبه در آیین تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان ایلام اظهار داشت: زمانی برای ارتباط با مسئولان استان های میسان و واسط عراق باید از طریق چندین واسطه اقدام می کردیم ولی اکنون این ارتباط بسیار نزدیک و دوسویه بوده و روزانه شاهد حضور مسئولان این استان ها در ایلام هستیم.

وی ادامه داد: سال ۸۵ با صادرات حدود یک هزار دلار از مرز مهران فعالیت تجاری را آغاز کردیم ولی اکنون این مقدار به بیش از یک میلیارد دلار رسیده و امیدواریم تا پایان امسلال به دو میلیارد دلار برسد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: از مجموع حدود ۱،۵ میلیارد دلار صادرات کالا به عراق از طریق مرز مهران حدود ۳۰۰ میلیون دلار سهم استان ایلام است که باید برای افزایش آن برنامه ریزی کنیم.

عسگری گفت: بازار شهر کوت در آنسوی مرز مهران بسیار بکر بوده و نیازمند ایجاد مراکز خدماتی است که باید در این راستا از توان شرکت های استان استفاده کرد.

وی اضافه کرد: اگر در این زمینه اهمال صورت گیرد سایر کشورها بازار این کشور را در دست گرفته و از چرخه رقابت خارج خواهیم شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار