کد خبر: ۱۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
اراک- استاندار مرکزی گفت: بهینه‌سازی برنامه های اوقات فراغت جوانان به ویژه دانش آموزان و همچنین مهارت آموزی به آنان، کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی را در جامعه به دنبال دارد.
به گزارش آرانیوز، محمود زمانی قمی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود تا دانش آموزان و جوانان در اوقات فراغت خود به مهارت آموزی روی بیاروند چرا که این اقدام علاوه بر گذران بهینه اوقات فراغت، گرایش به سمت آسیب های اجتماعی از سوی جوانان را کاهش می دهد.

وی افزود: در این راستا آموزش و پروش استان باید برنامه ریزی هایی داشته باشد و سایر دستگاه های مسئول و مرتبط نیز موظف به همکاری با آموزش و پرورش در این زمینه هستند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ابعاد مختلفی باید پیگیری شود و نیازمند برنامه ریزی دقیق و حساب شده است و یکی از این ابعاد، ایجاد فعالیت های سالم و مهارت آموزی برای جوانان در ایام فراغت آنان است.

زمانی قمی گفت: بخش خصوصی نیز می تواند در این زمینه به کمک بخش دولتی بیاید و در این راستا همکاری های لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: با وجود آن که برنامه ریزی طرح های اوقات فراغت هزینه هایی دارد اما نباید از این نکته غافل شد که هزینه بهینه سازی اوقات فراغت برای یک نوجوان یادانش آموز در مقایسه با هزینه هایی که همین فرد در صورت گرفتار شدن در آسیب های اجتماعی می تواند روی دست جامعه بگذارد بسیار ناچیز است.

صرف ۹میلیاردریال اعتبار برای اجرای برنامه های اوقات فراغت سال جاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: امسال هزینه ای حدود ۹میلیارد ریال برای اجرای طرح های اوقات فراغت دانش آموزان در استان مرکزی در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود ۴۰هزار دانش آموز از این برنامه ها بهره مند شوند.

شهریار فولادوند افزود: طرح مهارت آموزی و کارآموزی به دانش آموزان استان از ابتدای تیرماه سال جاری به مدت دوماه برگزار می شود که پنج هزار و ۸۹۰ دانش آموز هنرستان های استان در این آموزش ها شرکت دارند.

وی تصریح کرد: بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از این دانش آموزان در زمینه های صنعتی و مابقی نیز در حوزه های کشاورزی و خدمات مهارت های لازم را فرا می گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: طرح های اوقات فراغت نقش مهمی در نشاط و شادابی دانش آموزان و شکوفا شدن استعدادهای نهفته آنان ایفا می کند و نوجوانان در این برنامه ها، مشارکت، تعامل و برقراری ارتباط مطلوب اجتماعی را فرا می گیرند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار