کد خبر: ۱۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
به دلیل غلظت آلودگی هوای تبریز، جلسه اضطراری کمیته کاهش آلودگی هوا روز چهارشنبه در فرمانداری این کلان شهر برگزار شد.

  به گزارش آرانیوز، فرماندار تبریز در این جلسه گفت: آلودگی فعلی تبریز پدیده طبیعی و متاثر از ریزگردها می باشد که از کشورهای عراق و عربستان وارد کشور شده است که استان آذربایجان شرقی و تبریز نیز از این آلودگی متاثر می باشند.
رحیم شهرتی فر با بیان اینکه تشدید کننده این ریزگردها، آلاینده های هوا در خود مناطق می باشد، افزود: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و محیط زیست آلودگی هوای تبریز صبح امروز 136 پی اس آی بود که در حال حاضر از 150 پی اس آی گذشه است.
فرماندار تبریز ادامه داد: این میزان آلودگی هوا برای گروه های حساس مردمی ایجاد وضعیت می کند این وضعیت تا روز شنبه ادامه می یابد.
شهرتی فر با اشاره به اینکه مسئله مهم در درجه اول نیازمند آگاهی بخشی به مردم می باشد، از شهروندان تبریز خواست تا حد امکان از رفتن به بیرون خوداری کنند.
در این جلسه مقرر شد برای کاهش و مقابله با تشدید آلودگی هوا، پلیس راهور از تردد وسایل نقلیه آلوده کننده جلوگیری کرده و شهرداری تبریز فعالیت های عمرانی توام با خاکبرداری،تخریب ساختمان و یا آسفالت ریزی را تا روز شنبه متوقف کند.
همچنین مقرر شد پایگاه های سیار اورژانس و هلال احمر در مناطق مختلف شهری مستقر و واحدهای صنعتی آلوده کننده از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت تعطیل شوند.
در این جلسه همچنین مقرر شد کلاس های خصوصی تعطیل شوند و مردم از ورزش در محیط های باز و خارج از سالن های ورزشی خود داری کنند.
علی عبدلی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی نیز پیش از این اعلام کرده بود هوای تبریز برای گروه های سنی حساس همچنان ناسالم است.
بر اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
روز گذشته نیز ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، شاخص آلودگی هوای تبریز نسبت به ذرات معلق را 2.5 میکرون 112 پی. اس. آی و به حالت هشدار برای گروه های حساس ثبت کردند.
کلان شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی با حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت با برخی از مشکلات زیست محیطی از جمله آلودگی هوا در تعدادی از روزهای سال روبروست.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار