کد خبر: ۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
تهران بوی کربلا گرفت
در سالروز اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خیل عظیمی از عاشقان و ارادتمندان آن حضرت از میادین اصلی شهر تهران به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) راهپیمایی خود را آغاز کردند.

آغاز راهپیمایی بزرگ اربعین در تهران

 به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه تهران )

از ساعتی پیش مراسم پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی با حضور اقشار مختلف مردم، دسته‌‌های عزاداری و هیئات مذهبی شهر تهران از میادین امام حسین(ع)، آزادی، میدان قزوین، میدان نعمت‌آباد به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری آغاز شده است. 

از ساعات اولیه صبح امروز شنبه 22 آذر مصادف با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع) بازماندگان سفر عشق در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا که بزرگترین حماسه و تجمع بشری را در دنیا رقم زده مردم مومن، ولایتمدار و متدین تهران در یک سنت حسنه در این روز از میادین اصلی شهر با پای پیاده به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری حرکت می‌کنند تا با این اقدام با کاروان اسرای کربلا همراه و همنوا شوند. 

در روایات از امام هادی(ع) نقل شده است که هر کس عبدالعظیم حسنی(ع) را در شهرری زیارت کند مثل این است که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است. مردم تهران با تاسی از این روایت کاروان بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی را به سمت حرم این امامزاده واجب‌التعظیم به راه انداخته‌اند و چند سالی است که این حرکت پسندیده و معنوی برگزار می‌شود. 

در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی تهران شرکت کنندگان با سردادن شعارهای «لبیک یا حسین»، «لبیک یا زهرا» از اقشار مختلف مردم، زنان کودکان، مردان، بزرگسالان، نوجوانان و جوانان حرکت خود را آغاز کردند و حضور مردم در این مراسم بسیار گسترده و با شکوه است به طوری که یک سر این کاروان در نزدیکی خیابان ری بعد از میدان شوش و یک سر آن در میدان امام حسین(ع) است و همچنان بر تعداد راهپیمایی‌کنندگان و عاشقان اهل‌بیت(ع) افزوده می‌شود. 

* از نکات قابل توجه راهپیمایی اربعین تهران حضور گسترده نوجوانان و جوانان و بانوان است که با پوشش و حجاب اسلامی در این مراسم حضور یافته‌اند. 

* شرکت کنندگان همچنان پیشانی‌بند یا ابوالفضل، یا زهرا، یا حسین، بسته‌اند و پرچم‌هایی منقش به اسامی مبارک حضرت سیدالشهداء و علمدار باوفایشان حضرت ابوالفضل(ع) است.

* در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی از میدان امام حسین(ع) تا شهرری تدابیر لازم اندیشیده شده و پلیس، راهنمایی و رانندگی، اورژانس، آتش‌نشانی، شهرداری و دیگر ارگان‌ها همکاری گسترده‌ای دارند و شرکت کنندگان را همراهی می‌کنند. همچنین ایستگاه‌های صلواتی و نذری در این مسیر برپا شده و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند. 

* جمعی از جوانان و نوجوانان نیز با قرائت دسته‌جمعی و انفرادی زیارت اربعین و زیارت عاشورا به مسیر خود ادامه می‌دهند و حال و هوای کربلایی در شهر تهران حاکم شده است. 

* پرچم‌های بزرگ با شعار «ما برای نبرد آماده‌ایم»، «لبیک یا حسین»، «لبیک یا خامنه‌ای» در دست شرکت کنندگان دیده می‌شود و ماکتی از ضریح مطهر حضرت سیدالشهداء(ع) نیز توسط یک دستگاه خودرو در میان زائران حمل می‌شود. 

* از ساعت 7 صبح تا زمان مخابره این خبر یعنی حدود 2 ساعت گذشته همچنان بر تعداد شرکت کنندگان و زائران حسینی افزوده می‌شود و مسیر میدان امام حسین(ع) تا میدان نمازی شهرری مملو از جمعیت و عاشقان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) هستم. 

* تعدادی از شرکت کنندگان در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم در حالی که اشک شوق برای حضور در این مراسم می‌ریختند از اینکه نتوانسته‌اند در مراسم پیاده‌روی اربعین در کربلا حضور پیدا کنند ناراحت بودند. این جوانان می‌گفتند ما بازماندگان کاروان عشق در مسیر جاده عشق هستیم که توفیق نیافته‌ایم در آنجا حضور پیدا کنیم اما با حضور در این مراسم اندکی از عطش‌مان کاسته شده و فکر می‌کنیم در کنار خیل عظیم زائران حسینی در کربلا هستیم و واقعا حال و هوای کربلایی در امروز در تهران حاکم است. 

قرار است این راهپیمایی عظیم مردم تهران تا اذان ظهر و عصر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تبدیل به اجتماعی بزرگ و ده‌ها هزار نفری شود و در آنجا برنامه سخنرانی، قرائت زیارت اربعین، مداحی و سینه‌زنی برگزار شود. 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار