کد خبر: ۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
وزیر خارجه بریتانیا همچنین گفت در صورت امضای توافقنامه هسته ای میان ایران و گروه 1+5 این موضوع در جلوگیری از افزایش اصطکاک میان ایران و دیگر کشورها نقش خواهد داشت.

وزیر خارجه بریتانیا: می توانیم به توافقی برسیم که برای ایران و غرب راضی کننده باشد

به گزارش خبرنگار آرانیوز:

وزیر خارجه بریتانیا گفت: ما می توانیم مسئله هسته ای تهران را به شیوه ای حل کنیم که برای ایران و غرب راضی کننده باشد.
او در عین حال تاکید کرد: نباید امتیازات بیشتری در مذاکرات هسته ای ایران ارائه کرد.
 

 "فیلیپ هاموند" روز شنبه گفت: بریتانیا و دیگر قدرت های مذاکره کننده با ایران (گروه 1+5 ) نباید امتیازات بدون حکمت را برای دست یابی به توافق هسته ای با ایران ارائه کنند.

هاموند که در همایش امنیتی در منامه بحرین سخن می گفت ادامه داد: باید استقامت را انتخاب کنیم. به جای اینکه برای دست یابی به توافق، امتیازهایی بدون حکمت ارائه کنیم باید از موضع اساسی خود در زمینه غنی سازی اورانیوم حمایت کنیم.

وی افزود: هدف نهایی بریتانیا در مذاکرات دست یابی به توافقی است که براساس آن ایران نتواند سلاح هسته ای تولید کند. لندن تلاش می کند به هم پیمانان خود در جنوب خلیج فارس اطمینان دهد که با آنها در نگرانی های امنیتی شان سهیم است.

وزیر خارجه بریتانیا همچنین گفت در صورت امضای توافقنامه هسته ای میان ایران و گروه 1+5  این موضوع در جلوگیری از افزایش اصطکاک میان ایران و دیگر کشورها نقش خواهد داشت.

وی افزود: عوامل بسیاری برای بی اعتمادی میان ایران و همسایگانش در خلیج فارس و ایران و غرب وجود دارد اما پرونده هسته ای عنصر مهمی است.

وزیر خارجه بریتانیا تاکید کرد: ما می توانیم مسئله هسته ای را به شیوه ای حل کنیم که برای ایران و غرب راضی کننده باشد.

او درباره امضای توافقنامه با بحرین برای ایجاد پایگاه نیروی دریایی بریتانیا در این کشور هم گفت: این توافقنامه زمینه ای برای حضور دائمی نیروی دریایی ارتش بریتانیا در خلیج فارس است. این پایگاه جدید میزبان ناوهای هواپیمابر و رزمناوها خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار