کد خبر: ۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران زیر لوای عزتمدار ولایت فقیه و حمایت قاطبه مردم بر حقوق هسته ای ایران پای می فشارد و از آن کوتاه نخواهد آمد.

 این که آمریکا از ما طلب دارد و ما از آنها معنایش برد - برد نیست

به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه تهران )

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تاکنون به فضل الهی توانسته روشنگرانه به دنیا نشان دهد که ایران اهل مذاکره و منطق است و از موضع اقتدار به شبهات پاسخ می دهد.

وی گفت این که آمریکا از ما طلب دارد و ما از آنها معنایش برد - برد نیست . آنها از ابتدا غاصب اند و حق ما را پایمال کرده اند. در حالی که دانش هسته ای صلح امیز بر اساس قوانین بین المللی حق هر کشور است.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: سلاح اتمی از منظر فقهی که رهبر مدبر ما فتوا می دهد حرام است. این سلاح ها خلاف قوانین شرع و وجدان و عواطف بشری و مایه ناامنی جانیان است.

وی با تأکید بر اینکه براساس قوانین بین‌المللی داشتن دانش هسته‌ای صلح‌آمیز حق ما و هر کشور دیگری است، افزود: داشتن سلاح اتمی از دیدگاه فقهی که رهبر ما فتوا می‌دهند هم برای ما و هم برای همگان حرام است و خلاف قوانین شرع، وجدان بشری و خلاف عواطف انسانی و مایه ناامنی جهانیان است.

 

وی با اشاره به حمایت غرب از رژیم صهیونیستی، گفت: آنها خود دارای هزاران کلاهک اتمی هستند و اسرائیل را نیز به این نوع کلاهک تجهیز کرده‌اند. اما زمانی که ما می‌خواهیم هسته‌ای صلح‌آمیز داشته باشیم، قلدرمآبانه می‌خواهند از ما بگیرند و به ما بدهند.

 

 

صدیقی با اشاره به حمایت همه جانبه رهبری و مردم از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تأکید کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما زیر لوای عزت‌مدارانه ولایت فقیه قرار دارد و از حمایت قاطبه مردم برخوردار است. در داخل کشور همگان می‌گویند که ما بر حقوق هسته‌ای خود استواریم و بر این موضوع پافشاری می‌کنیم و به هیچ وجه از این موضوع کوتاه نمی‌آییم.


این خبر در حال تکمیل است...

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار