کد خبر: ۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
دومین نشست تخصصی- منطقه ای شورای راهبردی گردشگری سلامت؛
استاندار خوزستان در دومین نشست تخصصی- منطقه ای شورای راهبردی گردشگری سلامت گفت: استاندار خوزستان گفت: در نظر گرفتن عدد نجومی برای گردشگری و دیگر اقدامات محلی در استان تصمیمات شجاعانه محلی است که اگر رضایت مردم در آن باشد مشکل‌ساز نمی‌شود و با من کاری ندارند.

مقتدایی: به اقتضاء شرایط خوزستان باید اختیارات تفویض شود

 به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه خوزستان )

عبدالحسین مقتدایی صبح امروز( پنجشنبه ) 13 آذرماه در محل هتل پارس اهواز در دومین نشست تخصصی- منطقه ای شورای راهبردی گردشگری سلامت، اظهار کرد: ابتدا جا دارد از معاونین محترم میراث فرهنگی کشور ، نمایندگان استان ها و شرکت نور طب و مجموعه هتل پارس اهواز و سایر دست اندرکاران این همایش قدردانی کنیم.

 وی افزود: همچنین جا دارد از مدیر کل میراث فرهنگی استان و ایدنی رییس دانشگاه جندی شاپور اهواز نیز که انجام بخشی از این همایش را به عهده دارند تشکر ویژه ای داشته باشیم.

 استاندارخوزستان ادامه داد: اکنون باتوجه به اقدامات کارشناسانه اخیری که در ارتباط با کشورعراق صورت گرفته است، تفاهم نامه ای میان دوکشور به امضا رسید  

 وی بیان کرد: در استان خوزستان برای اهمیت دادن به بحث گردشگری پنجشنبه‌ها را با اختیار خودمان تعطیل کردیم؛ همچنین تردد خودروهای پلاک اروند برای افزایش میزان تردد و بحث گردشگردی ‌‌را در استان آزاد اعلام کردیم.

 وی افزود: مردمی کردن بحث گردشگری و توجه به فعالیت‌های مردمی در این زمینه از دیگر اقدامات بوده است که هفت NGO در زمینه گردشگری فعال شد.

مقتدایی چنین نشست‌هایی را تاثیرگذار دانست، به شرطی که تصمیمات واگذار شود و هر دستگاهی تصمیم‌گیری جزو اختیاراتش باشد.

 استاندار خوزستان تصریح کرد: در زیارت اربعین در استان تصمیم گرفته شد که بدون توجه به مرکز عوارض خروج از بین برود که اگر می‌خواستیم معطل سازمان حج و زیارت باشیم و برای پرداخت عوارض اگر حداقل 10 دقیقه برای هر زائر گرفته شود، برای 150 هزار زائر بسیار وقت‌گیر است و نارضایتی به وجود می‌آید.

 وی ادامه داد: همچنین حرکت زیبای امور خارجه عراق که مبلغ ویزا را از 80 دلار به یک دلار کاهش داد و این نتیجه هماهنگی بین امور خارجه ایران و عراق است که باعث شد با یک تصمیم درست آرامش به زائران داده شود.

 مقتدایی گفت: در تصمیمات محلی اگر بخواهیم معطل مرکز باشیم هر اقدام به چند ماه دیگر موکول می‌شود؛ نمونه آن افتتاح بندر شادگان است که با تصمیم شجاعانه و سریع افتتاح شد.

 استاندار خوزستان با بیان اینکه باید کاری کرد که گردشگر در این کشور احساس آرامش کند و با احترام با او برخورد شود، یادآور شد: در تحویل بیماران خارجی باید یک کار ملی صورت گیرد و در این زمینه باید مسیری تعیین کرد چرا که این مسائل فرابخشی است.

 وی افزود: به اقتضای شرایط هر استان باید اختیاراتی تفویض شود که مجبور نشویم در یک سال چندین تخلف داشته باشیم؛ اگر رضایت مردم در کارها باشد از مرکز نیز با من کاری نخواهند داشت.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار