کد خبر: ۱۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲
یکی از مواردی که این روزها برخی مردم اهواز در جلسات مختلف سوال می کنند این است که دلایل اینکه سید احمد موسوی در دوره هفتم، مجلس شورای اسلامی را ترک و به دولت پیوست چه بود.

 10دلیل سید احمد برای حضور در دولت

به گزارش آرانیوز،یکی از مواردی که این روزها برخی مردم اهواز در جلسات مختلف سوال می کنند این است که دلایل اینکه سید احمد موسوی در دوره هفتم، مجلس شورای اسلامی را ترک و به دولت پیوست چه بود؟
به هر حال شاید این افتخاری باشد که یک خوزستانی بتواند به سمتی کلیدی مثل معاونت ریاست جمهوری دست پیدا کند و این را اغلب مردم به خوبی می دانند ولی برای این حضور دلایل فراوانی وجود دارد که ثابت می کند، حضور سید احمد موسوی در دولت یک انتخاب هوشمندانه و در نهایت به سود مردم خوزستان بوده است. دکتر سید احمد موسوی در گفتگوی اختصاصی با آرانیوز برخی از دلایل حضور خود در دولت را به شرح زیر بیان کرد:
1- هنگامی که یک رئیس جمهور قصد دارد دولت جدید خود را تشکیل دهد، مجمع نمایندگان استانهای مختلف در جلساتی جداگانه با رئیس جمهور از وی برای حضور برخی از هم استانی های خود در دولت درخواست هایی می کنند چون کرسی در دولت برای مردم یک استان بسیار مهمتر از کرسی مجلس برای حل مشکلات است. برای نمونه برای دولت آقای روحانی، شنیدم تعدادی از نمایندگان خوزستان، درخواست هایی از رئیس جمهور داشتند که اجابت نشد بنابراین ورود من به دولت به عنوان معاون رئیس جمهور یک پیروزی برای خوزستان به شمار می رفت. فرزند آنان وارد دولت شد.
2-  همچنین برای حضور من در دولت از سوی همه نمایندگان مجلس هفتم نیاز به موافقت مجلس بود و در رای گیری برای پیوستن به دولت، بیش از دو سوم نمایندگان در رای گیری موافقت خود را اعلام کردند بنابراین می توان گفت که حضور یک نماینده به عنوان معاون رئیس جمهور برای کل نمایندگان مجلس پسندیده بود.
3- در مجلس، طریقه ارتباط نمایندگان با دولت یا وزارتخانه ها معمولا به واسطه معاونت های پارلمانی دولت و وزارت خانه ها است. تمام این معاونت های پارلمانی هماهنگ با معاونت حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور که تصدی آن را به عهده داشتم، هستند به همین دلیل من سمتی را به دست گرفتم که نمایندگان به واسطه این معاونت با دولت یا وزارتخانه ها مرتبط می شدند بنابراین می توان گفت که سمتی که به دست گرفتم اهمیت بیشتری از یک نماینده دارد.
4-  در زمانی که معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور بودم، دفتری تحت عنوان «دفتر پیگیری مشکلات خوزستان» در این معاونت راه اندازی کردم و یکی از فرزندان خوزستان را به عنوان مسئول آن دفتر منصوب کردم. این دفتر در مدت فعالیت خود منشا خدمات فراوانی در زمینه حل مشکلات خوزستان شد و این نشان می دهد حضور من در دولت فراموش کردن مشکلات استان خوزستان و شهرستان اهواز نبود.
5-  یکی از اقداماتی که در زمان تصدی معاونت حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور انجام دادم ارائه چهره ایی واقعی از محرومیت هایی که شهرهای مختلف خوزستان با آن دست و پنجه نرم می کنند، بود به همین دلیل به گواه آمار در دولت وقت، بیشترین حجم اعتبارات به خصوص در بخش عمرانی و انجام پروژه های مختلف به سمت خوزستان سرازیر شد و فعالیت های مناسبی صورت گرفت هر چند اعتقاد دارم در بخش مدیریت درون استانی، از این همه اعتبار می شد بهتر استفاده کرد و این را مدیران وقت خوزستان باید پاسخ دهند.
6- وقتی در دولت حضور داشتم از هر فرصتی برای بیان مشکلات استان به شخص رئیس جمهور و وزرا استفاده می کردم و موفق شدم بدون هیج واسطه هایی برخی مشکلات وخیم استان را به بالاترین سطح آن یعنی رئیس جمهور و وزیر برسانم. برای نمونه تصویب مرز چذابه و شهرستان شدن هویزه از این طریق صورت گرفت.
7-  معاونت حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور در زمان من یک سمت کلیدی به شمار می رفت. همین حالا این معاونت به سه معاونت جداگانه شامل: پارلمانی، حقوقی و حقوق بین الملل تقسیم شده است. ضمن اینکه من همزمان برخی مسئولیت ها مثل پیگیری پرونده امام موسی صدر، رئیس شورای حل اختلاف کل کشور، پیگیری پرونده چهار دیپلمات ربوده شده در لبنان و برخی مسئولیت ها را نیز در دست داشتم و این نشان می داد دولت به توانایی یکی از فرزندان خوزستان به خوبی ایمان داشت.
8- وقتی از مجلس به دولت راه یافتم جا برای یکی دیگر از فرزندان خوزستان باز شد که در سنگری جدید خدمت کند و بلافاصله با رفتن من انتخابات میان دوره ای مجلس در اهواز برگزار شد و مردم اهواز یکی از فرزندان خود را به عنوان نماینده راهی مجلس کردند. به عبارتی خوستان هم یک سمت مهم در دولت به دست آورد هم صندلی اهواز در بهارستان خالی نماند. این کار خودش نوعی کادرسازی بود که مردم خوزستان بارها آن را از ما خواسته بودند.
9- وقتی قصد داشتم از مجلس به دولت بپیوندم با نخبگان، بزرگان، مردم و برخی مسئولان و علمای استان خوزستان مشورت کردم. همه آنها بدون درنگ حضور من در دولت را یک فرصت غیرقابل تکرار دانستند و موافقت خود را با حضور من در دولت اعلام کردند. در مسجد ارشاد هم یک مراسم با حضور مردم برگزار کردم که همه مردم بابت این ک
ار اعلام رضایت کردند و من با خیالی آسوده به سنگر جدید  خدمت رسانی خود کوچ کردم و در سطح شهر پلاکارد تبریک و تهنیت نصب شد.
10- و در یک کلمه من مجلس را ترک نکردم و در اکثر جلسات مجلس به عنوان معاون رئیس جمهور شرکت می کردم. در حقیقت در مجلس پیگیر مشکلات بودم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار