کد خبر: ۱۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
خوزستان: محمدباقرشریعتی، عیسی قلی احمدی نیا،ضرغامی،ولی‌الله شجاع‌پوریان، جواد سعدون زاده، حجت‌الله درویش‌پور، محمدسعید انصاری،کیومرث باج ،هاشم خنفری،بشیری،نهال شاوردی تایید صلاحیت شدند.

لحظه به لحظه باآخرین اخبار از تایید صلاحیت ها

به گزارش آرانیوز، مهلت ده روزه بررسی صلاحیت کاندیداهای معترض که در مرحله قبل صلاحیت شان احراز نشده بود، نیمه شب گذشته به پایان رسید، قرار است اسامی کسانی که صلاحیت آنها احراز شده است تا پایان وقت امروز در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.

به گفته سخنگوی شورای نگهبان تا کنون حدود 25 درصد از رد صلاحیت شدگان موفق به احراز صلاحیت شده اند، ابراهیمیان در حاشیه نشست راهبردهای نظارتی در نظام انتخاباتی ایران و جایگاه شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا تا به این لحظه آمار کلی از تایید صلاحیت کسانی که اعتراض کرده‌اند وجود دارد یا خیر؟ گفت: هنوز مشخص نیست.

وی افزود: البته بنده حدس می‌زنم، براساس کاری که خودم انجام دادم، بیش از 20 تا 25 درصد از افراد باشند که صلاحیت‌شان تایید شده است.

اما در این میان بازار اخبار تایید نشده گرم است، و از روز گذشته لیست های متفاوتی از تایید صلایت شدگان در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است.

یکی از این لیست ها که با استقبال زیادی از سوی کاربران مواجه شده لیست زیر است، البته هیچ یک از این اسامی از سوی مراجع رسمی تایید نشده اند و تنها این خبرهای تایید نشده و غیر رسمی توسط خود کاندیداها و در مواردی توسط رسانه های همسو با کاندیداها و در برخی از موارد در شبکه های اجتماعی منتشر شده یا می شود.

11:10 لیست نهایی را کسی ندیده است

یک منبع اگاه در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان، شب گذشته از سوی شورای نگهبان به مقیمی داده شده است، اما هنوز لیست برای کسی ارسال نشده و از محتوای آن کسی با خبر نیست.

10:40 آمار بررسی صلاحیت‌ها تا ظهر به فرمانداری‌ها ابلاغ می‌شود

سید شهاب‌الدین چاووشی، با اشاره به آمار بررسی صلاحیت‌ها عنوان کرد: این آمار از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ابلاغ شده است، اما هنوز به برخی فرمانداری‌ها و استانداری‌ها از جمله استانداری تهران نرسیده است.

او افزود: تا ظهر آمار به شکل نهایی به دست فرمانداری‌ها خواهد رسید و از ظهر روند ابلاغ اسامی به داوطلبان آغاز خواهد شد.

10:30 مینو خالقی از اصفهان تایید صلاحیت شد

خانم مینو خالقی در شهرستان اصفهان توسط شورای نگهبان تاییدصلاحیت شده است.

10:15 نماینده مسجد سلیمان رد صلاحیت شد

شنیده ها حاکی از این است که اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان رد صلاحیت شده است

10:01 رسایی رد صلاحیت شد

حمید رسایی  در کانال خود خبر رد صلاحیتش توسط شورای_نگهبان را اعلام کرد و نوشت راضیم به رضای خدا و ظاهرا مامورم به صبر و تقوا

9:57 هنوز اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت‌شده به فرمانداری‌ها اعلام نشده است

تا این لحظه هنوز لیست اسامی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در اختیار فرمانداری‌ها قرار نگرفته است.

بر اساس اخبار غیرموثق قرار است وزارت کشور عصر امروز اسامی را در اختیار فرمانداری‌ها قرار دهد.

9:55 به گزارش تبریز تایمز محمد پورحسن، بهرام سرمست،مصطفی مولوی، سونیا اندیش، شکور اکبرنژاد رد_صلاحیت شدند

9:15 شنیده ها حاکی است افراد زیر پس از بررسی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند:

از حوزه انتخابیه تهران شنیده ها حاکی است افراد زیر پس از بررسی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند:

محسن مهرعلیزاده، علی مطهری، مرتضی اشراقی، محمد اشرفی اصفهانی، محمود میرلوحی، الیاس حضرتی، محسن رهامی، محمد علی وکیلی، فاطمه مقیمی، جواد اطاعت، پروانه مافی، مرجان کاووسی، مهدی نادمی، مجیدفراهانی، سجادسالک، عباس علیخانی، رسول منتجب نیا

خوزستان: محمدباقرشریعتی، عیسی قلی احمدی نیا،ضرغامی،ولی‌الله شجاع‌پوریان، جواد سعدون زاده، حجت‌الله درویش‌پور، محمدسعید انصاری،کیومرث باج ،هاشم خنفری،بشیری،نهال شاوردی تایید صلاحیت شدند.

شنیده ها حکایت از رد صلاحیت اسماعیل جلیلی ؛هدایت الله خادمی،عبدالله تمیمی دارد

زنجان: افضل موسوی، ساعده سیما

ایلام: داریوش قنبری

کرمان: ابراهیم جهانگیری، محمدعلی کریمی، علی کمساری

خراسان رضوی: حسن رسولی، غلامرضا انصاری، محمدسالاری

کرمانشاه: جهانبخش امینی، موسوی اجاق، مصطفی محمدی

بوشهر: سید مهدی پورفاطمی، سیدمهدی موسوی‌نژاد

خراسان جنوبی: جواد هروی، حمید آیتی - اردبیل: کمال پیرموذن، ولی آذروش

مازندران: محمد دامادی، یوسف‌ نژاد، مقداد نجف‌نژاد، سیدهادی حسینی، سید محمدتقی قریشی

همدان: علی حسینی، مافی، فاضل شهبازی، احمد رهبری

فارس: سیدمحسن علوی، قاسم مقیمی، مصطفی معین، علیرضا فیروزی، محمود رضایی

اصفهان: علی محمد ایزدی، قدرت الله نوروزی، نسرین صحراییان، احمد بخشایش

هرمزگان: شهریار مشیری، راحله ملایی

البرز: سیدعلی میرباقری، خلیلی اردکانی

مرکزی: جعفر صفری، بهمن اخوان، دانش منفرد

آذربایجان شرقی: شکور اکبر‌نژاد، مهناز بهمنی

لیست نهایی داوطلبان به وزارت کشور ارسال شد

لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بامداد امروز(شنبه) به وزارت کشور ارسال شد.

این مطلب را یک منبع آگاه در شورای نگهبان اعلام کرد و افزود: با توجه به محرمانه بودن لیست هنوز آماری از داوطلبان تایید صلاحیت شده در اختیار نداریم.


مهندس علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان گفت: از تعداد ۳۶ نفر داوطلب حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا ۲۱ نفر تایید،۱۲ نفر رد صلاحیت همچنین یک نفر انصراف داد. تحقیقات سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حاکی از آن است

علی عسکر ظاهری

مجید صالحی پور باورصاد

محمدرضا مظفری بابادی

محسن علیجانی

فاطمه یوسفی اوروند

صادق یزدی

سعید بهزادی

مانا مددی قلی پور

 

نفراتی هستند که صلاحیت آنان به احراز رسید. همچنین صلاحیت اسماعیل جلیلی, مالک خدادادی و جهانشاه ارزانی بیرگانی سه کاندیدای مطرح شهرستانر تایید نشده است و سرنوشت آنان به آینده موکول شد. چند روز پیش سجاد فرمهمدی نیز انصراف خود را به نفع عسکر ظاهری اعلام کرد.

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تأیید شده‌اند ولی شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان داد می‌توانند ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه نسبت به اعتراض و شکایت مجدد خود اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: بر اساس جدول زمانبندی انتخابات از تاریخ ۲۰ الی ۲۶ بهمن رسیدگی به شکایت داوطلبان توسط شورای نگهبان و اعلام آن به وزارت کشور انجام می‌گیرد.

مقیمی خاطرنشان کرد: بر همین اساس در ۲۷ بهمن ماه اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور با استناد به تبصره ۳ ماده ۳۵ آیین‌نامه اجرایی انجام می شود.

همچنین حسینعلی امیری قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور در سخنانی اظهار داشت: فقط کسانی که صلاحیت آن ها در مراحل قبلی تایید شده و اکنون شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید نکرده است از روز اعلام نتایج سه روز فرصت دارند که اعتراض خود را اعلام کنند.

با پایان مهلت بررسی‌ها در هیات‌های اجرایی، اخبار خوشحال‌کننده‌ای به اصلاح طلبان رسید اما در مرحله بعد هیات‌های نظارت  روی خوشی به اصلاح‌طلبان نشان ندادند؛ با توجه به جدول زمان‌بندی انتخابات، شورای نگهبان امروز نتیجه بررسی نهایی رد یا تایید صلاحیت‌ها را اطلاع‌رسانی خواهد کرد؛ اخبار موثقی که از نتیجه بررسی صلاحیت‌ها تا کنون در اختیار ایلنا قرار گرفته، به شرح ذیل است:

تایید صلاحیت شدگان

در حوزه انتخابیه تهران تا کنون علی مطهری نماینده کنونی مجلس و محمدعلی وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار تایید صلاحیت شده‌اند.

رد صلاحیت شدگان

حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا و حجت‌الاسلام محسن رهامی از جمله شخصیت‌هایی هستند که نامشان در میان تایید صلاحیت‌شده‌ها وجود ندارد.

محسن هاشمی، فاطمه هاشمی فرزندان آیت‌الله هاشمی نیز از دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب هستند که صلاحیت آنها تایید نشده است.

به گزارش ایلنا، نام حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی نوه امام راحل نیز در میان تایید صلاحیت شدگان دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند شهید محراب و رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری نیز رد صلاحیت شده است.

مهدی نادمی عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و عضو بنیاد امید ایرانیان نیز از دیگر چهره‌های اصلاح‌طلبی است که رد صلاحیت شده است.

 فاطمه راکعی دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران نیز از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

از دیگر چهره‌های رد صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس دهم، مجید فراهانی دبیر کل حزب ندای ایرانیان است.

همچنین نام محسن مهرعلیزاده معاون رییس جمهوری دولت اصلاحات در میان رد صلاحیت‌شده‌ها قرار دارد.

صلاحیت علی صوفی وزیر تعاون دولت خاتمی و رییس ستاد ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان استان تهران نیز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

داریوش قنبری نماینده ادوار مجلس نیز از رد صلاحیت خود به ایلنا خبر داد و گفت بر اساس خبری که فرمانداری ایلام به دست وی رسیده است، صلاحیتش تایید نشده است.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار