کد خبر: ۱۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸
دلیل اینکه برخی باایجاد تحول و مبارزه جدی با فساد مخالفت می کنند این است که این افراد با فساد ایجاد شده در اطراف خودشان کنارآمده اند و برایشان مهم نیست که فساد در کشورافزایش یافته و سیستمی شود. برخی مسوولین به دنبال ماله کشی روی مفاسد اقتصادی هستند.

هراس برخی مدیران از تشکیل سازمان مبارزه با فساد

 محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس و طراح «طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» در گفتگو با  آرانیوز با بیان اینکه مخالفان تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی دو دسته اند گفت: عده ای از تشکیل این سازمان هراس دارند و با این طرح برخورد سیاسی می کنند این نوع نگرانی ها قابل تامل است؛ اما برخی مخالفان هم با اصل مبارزه با فساد مخالفتی ندارند و تنها نکاتی در خصوص برخی مفاد این طرح دارند که با برگزاری جلسات مشترک نظر آنها لحاظ شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: متاسفانه برخی افراد که در سالهای اخیر مناصب دولتی را اشغال کرده بودند نه تنها هیچ کاری به جز حرف های شعاری برای مبارزه با فساد نکردند بلکه حالا در آستانه تصویب طرح مهم مجلس برای تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصاد فریاد مخالفتشان بلند شده است.

دهقان گفت: دلیل اینکه برخی باایجاد تحول و مبارزه جدی با فساد مخالفت می کنند این است که این افراد با فساد ایجاد شده در اطراف خودشان کنارآمده اند و برایشان مهم نیست که فساد در کشورافزایش یافته و سیستمی شود.
طراح طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی این را هم گفت که برخی مخالفان این طرح با اینکه سابقه کار در سازمان های نظارتی، اطلاعاتی و اجرایی دارند اما در زمان تصدی این پست ها هیچ اراده و گامی در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی برنداشتتند و بیشتر به کار سیاسی و انتخاباتی مشغول بودند.

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه، چناران و شاندیز در ادامه افزود: امروز برخی ها سعی دارند به نوعی با طرح مهم نمایندگان عدالت خواه مجلس در تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصدی که مورد حمایت رئیس قوه قضائیه قرار گرفته مخالفت کنند و این نگرانی برخی مسوولان از تشکیل چنین سازمان مهمی جای تامل دارد.
وی افزود: مردم امروز فساد سیتمی را در سازمان ها و نهادهای مختلف مشاهده می کنند به این موضوع پی برده اند که با همین دستگاه های نظارتی موجود کار مفید و جدی برای ریشه کنی و کشف و برخورد با مفسدان اقتصادی انجام نمی گیرد.

دهقان در ادامه گفت: توصیه میکنم کسانی که پرونده روشنی در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی ندارند اگر کار مفیدی برای تشکیل این سازمان نمی کنند با تشکیل این سازمان مخالفت نکنند و سنگ جلوی پای مجلس نیاندازند.
این عضو هیات رئیسه مجلس این را هم گفت که مخالفان طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی ابتدا کارنامه ای از سوابق و عملکرد خودشان در مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه کرده و بعد مخالفت کنند.
دهقان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ تشکیلاتی در کشور کار ویژه اش مبارزه با مفاسد اقتصادی نیست و این سازمان اولین سازمان برای کشف و مبارزه با فساد است گفت: برخی مخالفان در جلسات مشترک با مجلس هیچ حرفی برای گفتن ندارند و کاملا دست خالی هستند به این خاطر به کلی گویی روی می آورند.

دهقان با اشاره به اینکه عده ای از موج جدیدی که در کشور و از سوی قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی راه افتاده است وحشت کرده اند گفت: این هراس در زمان تصویب طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی که با هماهنگی مجلس و قوه قضائیه انجام شده بیشتر شده است.

دهقان در بخش دیگری از اظهاراتش گفت برخی مسوولان برای اینکه چهره ایران رادر مراکز و سازمان های بین المللی خوب و موجه جلوه دهد سعی بر ماله کشی بر پرونده های فساد اقتصادی دارند و اینطور وانمود کنند که اوضاع خیلی خوب است و فسادی در کشور نیست!
وی در ادامه افزود: اگرچه مسوولت اجرای کنواسیون مبارزه با فساد در کشور با مسوولان اجرایی کشور است اما باید از ایشان سوال کرد تا کنون چه اقدام مثبتی در این خصوص انجام گرفته و بهتر است گزارش در این خصوص به مجلس و مردم ارائه شود.

دهقان با اشاره به اینکه برخی مخالفان طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی به کوچک شدن دولت اشاره می کنند گفت: این در حالی است که ما هم از کوچک شدن دولت در جهت کاهش فساد استقبال میکنیم اما امروز ۳۷ سال از انقلاب می‌گذرد و تا کی باید صبر کنیم دولت مردان دولت را کوچک کنند. تا کی باید شاهده فساد های گسترده و سیستمی شدن فساد و نارضایتی و بی اعتمادی مردم به دولت و نظام شویم. این موضوع نمی تواند نافی تشکیل سازمان مبارزه با فساد شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار