کد خبر: ۱۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه شامگاه چهارشنبه به منظور شرکت در اجلاس بین المللی کمک به مردم سوریه وارد فرودگاه گاتویک لندن شد.

ظریف وارد لندن شد

به گزارش آرانیوز، محمد جواد ظریف در فرودگاه گاتویک لندن مورد استقبال نیکلاس هابتن کاردار انگلیس در تهران و حبیب الله زاده کاردار ایران در لندن و شماری از مسوولان نهادهای ایرانی قرار گرفت.
 
وی در بدو ورودش درخصوص اهداف سفرش گفت: همان طور که می دانید در روز پنج شنبه در لندن کنفرانسی در ارتباط با سوریه برگزار خواهد شد؛ این اجلاس بین المللی است و برای کمک به مردم سوریه برگزار می شود. 
 
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت حضور ایران در این اجلاس به عنوان کشوری که همواره در مسیر ارائه کمک های انسانی به مردم سوریه تلاش کرده است، گفت: در کنار شرکت در این اجلاس، گفت وگوهایی را نیز با برخی از مقامات شرکت کننده در اجلاس در مورد سوریه و همچنین اجرای برجام خواهیم داشت و در مورد مسائل دوجانبه نیز با برخی از شرکت کنندگان در این کنفرانس گفت وگو خواهیم کرد. 
 
سفر محمدجواد ظریف به لندن در حالی صورت می گیرد که آخرین سفر صورت گرفته در این سطح، در سال 2004 صورت گرفته است. در نشست لندن قرار است مساله جمع آوری کمک های بشردوستانه برای بیش از 13 میلیون تن که از بحران انسانی در سوریه رنج می برند و همچنین بیش از 4 میلیون سوری که از کشورشان گریخته اند، بررسی شود. 
 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار