کد خبر: ۱۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
روزنامه المنار نوشت: خاندان سعودی و گروه های تروریستی وابسته برای خروج از تنگناهای کنونی در منطقه در انتظار پیروزی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

آل سعود و گروه های تروریستی سوریه، در انتظار پیروزی جمهوری خواهان آمریکا

به گزارش آرانیوز، روزنامه فلسطینی به نقل از دیپلمات های اروپایی اضافه کرد: آل سعود به هم پیمان ها و گروه های تروریستی وابسته به خود در سوریه اعلام کرده است تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی جمهوری خواهان به موضعگیری و فعالیت های خود به صورت کنونی ادامه دهند.
خاندان حاکم در عربستان ارتباط مستحکمی با حزب جمهوری خواه آمریکا دارد و امیدوار است این حزب پس از پیروزی در انتخابات آینده، جنگی جدیدی را با استفاده از دلارهای نفتی کشورهای عربی خلیج فارس به سوریه تحمیل کند.
این دیپلمات ها تاکید کردند که شکست و ناکامی سیاست های عربستان، این کشور را مجبور کرده است هم پیمان های خود را با وعده توانایی وادار کردن جمهوری خواهان آمریکا به آغاز جنگی همه جانبه علیه سوریه، تروریست ها را به پایداری تشویق کند.
عربستان امیدواراست با پیروزی حزب جمهوری خواه آمریکا و تشویق آن ها برای جنگ درسوریه، سیاست های خود را در منطقه نجات دهد و از فروپاشی همه جانبه حکومت وهابی جلوگیری کند.
کارشناسان، این تلاش آل سعود را نشانه شدت و گستردگی مشکلاتی می دانند که این خاندان درپی ناکامی سیاست های خود در عراق، سوریه و یمن و بحران مالی در آن گرفتار شده است.
براساس این گزارش، سیاست های مسوولان کنونی عربستان موجب خشم برخی از اعضای خاندان حاکم شده است و سخن از امکان سقوط این خاندان در میان شاهزاده ها و فرزندان آن ها بالا گرفته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار