کد خبر: ۱۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
جلسه دوم نمایندگان مجلس با وزیر نفت با هدف بررسی انتقادات وارده به مدل جدید قراردادهای نفتی سه شنبه برگزار خواهد شد.

استقبال زنگنه از نقدها به قراردادهای جدید نفتی

به گزارش آرانیوز، دو هفته پیش بیژن نامدار زنگنه؛ وزیر نفت در جلسه ای که با برخی نمانیدگان مجلس داشت، انتقادات وارد شده به مدل جدید قراردادهای نفتی را پذیرفت و بعد از آن بود که دولت طی اطلاعیه‌ای از صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه‌ها دعوت کرد، نظرات تفصیلی خود را درباره مصوبه دولت با موضوع شرایط عمومی ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز ارائه دهند.

احمد توکلی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این باره گفت: در جلسه‌ای که با آقای زنگنه داشتیم، او با برخوردی مثبت از انتقادهای وارد شده به مدل جدید قراردادهای نفتی استقبال کرد.

نمانیده مردم تهران، ری و شمیرانات افزود: در همین راستا بعد از ظهر سه شنبه - 13 بهمن ‌ماه - جلسه‌ای دیگر با حضور بنده و آقایان نادران، بحرینی، دهقان و نجابت با وزیر نفت در باره انتقادهای وارده به مدل جدید قراردادهای نفتی برگزار خواهد شد که امیدوارم نتیجه بخش باشد.

وی با تأکید بر اینکه مدل جدید قرارددهای نفتی مشکلاتی دارد که همه باید نسبت به آن حساس باشیم گفت: اهمیت این قراردادها در اقتصاد مانند برجام در سیاست است. هم دولت و هم مجلس نسبت به این مدل قراردادی حساس است .

وی درباره دانشجویانی که دیروز با هدف اعتراض به مدل جدید قراردادهای نفتی مقابل وزارت نفت تجمع کرده بودند گفت: اگرچه شرکت کنندگام بدون مجوز قانونی در این تجمع حاضر شده بودند اما طرز برخود با آنها خوشایند نبود؛ این در حالیست که آنها بهترین‌های دانشگاه‌های کشور هستند.

این نمایند مجلس با اشاره به اینکه متفرق کردن دانشجویان معترض در مقابل وزارت نفت به گونه‌ای بود که اصلاً تجمعی برگزار نشد یادآور شد: این دانشجویان مدل جدید قراردادهای نفتی را بررسی کرده‌اند و گزارش‌های آنها را نیز دریافت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نخبگان دانشگاهی درباره این نوع قرارداد حرف دارند و البته آنها اهل منطق هم هستند گفت: تجمع دیروز آنها با هدف جلب نظر وزیر نفت بود. من از دولت بابت اجرای قانون گله‌ای ندارم اما بهتر بود که وزیر نفت دانشجویان منتفقد را به گفت‌وگو دعوت می‌کرد.

توکلی اظهار کرد: البته خبر دارم که  آقای بازرگانی -  معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت- در یک اقدام مثبت شرایط دعوت از نماینده دانشجویان را فراهم کرده بود اما متاسفانه در این زمینه آنقدر سختگیری شد که این اقدام مثبت بی‌نتیجه ماند.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سؤال که آیا متن مدل جدید قراردادهای نفتی در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته است گفت: بله، پیش‌نویس غیر قابل استنادی از این قرارداد به ما داده شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار