کد خبر: ۱۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
با گذشت ۱۵ روز از اجرای برجام باز هم مسئولان بانک مرکزی عملیاتی شدن سوئیفت را با اماواگر همراه کردند.

باز هم اماواگر مسئولان بانک مرکزی

به گزارش آرانیوز، روز گذشته ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در یگ گفتگوی یک‌طرفه با تلویزیون اعلام کرد: 9 بانکی که قبلاً تحریم شده بودند تا ساعات پایانی شب به سوئیفت متصل می‌شوند.

وی با اشاره به فرایند عضویت بانک‌های تحریم شده به سوئیفت، گفت: هفته گذشته اعلام شد تا شنبه ــ یکشنبه هفته آینده (این هفته) مشکل این 9 بانک برای اتصال به سوئیفت حل خواهد شد. امروز به من گزارش دادند که این مشکل حل شده و 9 بانک تحریم شده شب به سوئیفت متصل می‌شوند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ممکن است نصب نرم‌افزار اتصال به سوئیفت یک تا دو روز زمان ببرد، گفت: ولی در این هفته به‌طور کامل فرایند اتصال به این سامانه برای این بانک‌ها حل خواهد شد و این بانک‌ها می‌توانند برای مخابره پیام‌های مالی از این سامانه استفاده کنند.

ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی نیز شب گذشته به تلویزیون گفت: از صبح دوشنبه که روز اول کاری کشورهای اروپایی است سوئیفت با بانک‌های ما برقرار می‌شود اما با توجه به اینکه‌ 3 تا 4 سال از قطع سوئیفت با بانک‌های ما می‌گذرد و برخی از کارهای نرم افزاری و نصب سیستم و آموزش کارکنان باید انجام شود عملیاتی شدن سوئیفت از سوی بانک‌های ما اندکی زمان می‌برد.

وی ادامه داد: روابط کارگزاری بانک‌های ما و بانک‌های خارج از کشور هم موضوع دیگر است که زمان‌بر است تا ارتباط کسب و کاری بانک‌های ما با بانک‌های خارجی برای قراردادها و گشایش اعتبار برقرار شود.

حکیمی با اشاره به اهمیت تأثیر سوئیفت برای تبادلات مالی در تجارت گفت: امکانات سوئیفت هزینه‌های مبادلات مالی را به‌شدت کاهش می‌دهد و راحت‌تر می‌کند.

 مسئولان بانک مرکزی که مدتی است برای مواجه نشدن با سؤالات چالشی خبرنگاران خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی و مکتوب و فرار از پاسخگویی شفاف، به گفتگوی یک‌طرفه با تلویزیون روی آورده‌اند، پیشتر از برقراری ده‌روزه سوئیفت پس از اجرای برجام خبر داده بودند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار