کد خبر: ۱۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
اطلاعات بارگیری کشتی ها نشان می دهد که در ماههای ژانویه (11دی- 11بهمن) و فوریه (12بهمن- 10اسفند) سال جاری میلادی(2016 )، صادرات نفت ایران ٢٠ درصد بیشتر می شود.

صادرات نفت ایران 20 درصد افزایش می یابد

به گزارش آرانیوز، منابع آگاه از برنامه بارگیری کشتی ها اعلام کردند: دو ماهه نخست سال جاری میلادی، صادرات نفت ایران یک پنجم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته میلادی افزایش خواهد داشت.

طبق برنامه های اولیه بارگیری نفتکش ها، مجموع صادرات روزانه نفت ایران در ماه ژانویه سال جاری میلادی یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه و در ماه فوریه این سال به یک میلیون و ٤٤٠ هزار بشکه خواهد رسید.
 
مجموع صادرات نفت در دو ماهه یاد شده، ٢٠ درصد نسبت به ژانویه و فوریه سال ٢٠١٥ بیشتر است و بالاترین سطح صادرات ایران از فوریه سال ٢٠١٤ تا کنون به شمار می آید.
 
تونی نونان، مدیر ریسک شرکت میتسوبیشی گفت: قابل پیش بینی بود که ایران صادرات نفت خود را با بیشترین شتاب افزایش دهد؛ از نظر فیزیکی، ایران می تواند صادرات را افزایش دهد ، زیرا به ذخایر شناور، دسترسی خوبی دارند.
 
به گفته یک منبع ایرانی، بیشتر نفت صادراتی ایران به مقصد هندوستان فرستاده می شوند، به گونه ای که صادرات روزانه نفت جمهوری اسلامی به هند، از ١٨٣ هزار بشکه در ژانویه ٢٠١٦ به ٣٠٠ هزار بشکه در فوریه افزایش پیدا خواهد کرد.
 
پس از پایان تحریم ها، دولت ایران دستور افزایش ٥٠٠ هزار بشکه ای روزانه نفت را برای صادرات داد، و پیش بینی می شود ٢٠٠ هزار بشکه از آن، راهی بازار اروپا شود.
 
افزایش چشمگیر صادرات نفت به اروپا در گرو حل پیچیدگی های مربوط به بیمه نفتکش های خارجی است.
 
برنامه بارگیری نشان می دهد که در ماه فوریه سال جاری میلادی، صادرات نفت ایران به بازار آسیا، به یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز می رسد، در حالی که این رقم در ماه ژانویه، یک میلیون و ٢٤٠ هزار بشکه است.
 
مجموع صادرات روزانه نفت ایران به آسیا در ماه فوریه، ٥٠٤ هزار بشکه آن به چین و ٣٠٣ هزار بشکه آن به هند فرستاده خواهد شد.
 
به گزارش ایرنا، ایران تا پیش از تحریم ها، صادرات روزانه بیش از 2.5 میلیون بشکه نفت خام را داشت ، اما با تشدید تحریم ها میزان صادرات به یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت.
 
ایران قصد دارد در دو مرحله یک میلیون بشکه دیگر به ظرفیت تولید و صادرات نفت خام خود اضافه کند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار