کد خبر: ۱۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
مسجدسلیمان، نام آشنایی که غریب ماند و برای زندگی، غریبه ها را می نوازد امروزه اولین است اما این بار در محرومیت ها، در واقع وضعیت مردم مسجدسلیمان مصداق ضرب المثل کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد، است

 مسجدسلیمان، نام آشنایی که غریب ماند/نامش هنوز بر سینه تاریخ ایران می ‌درخشد

به گزارش آرانیوز، مسجدسلیمان را همه می‌شناسند؛ همان شهر"اولین چاه نفت خاورمیانه" و همان شهری که همه آن را با وجود نعمت بزرگ نفت، شهری محروم از هر نعمتی می‌خوانند، شهری که باید محرومیت هایش را فریاد کند در حالی که همه بر این محرومیت‌ها و نداشته‌ها اذعان دارند.
 مسجدسلیمان نخستین شهر نفتی ایران در میان کوه ‌های زاگرس واقع شده و به شهر اولین ‌ها مشهور است زیرا بسیاری از امکانات زندگی شهری مانند اولین چاه نفت در کشور و خاورمیانه، اولین چاه گاز در کشور و خاور میانه، اولین تصفیه خانه آب در کشور، اولین لوله کشی آب در کشور، اولین کارخانه برق در کشور، استادیوم فوتبال، باشگاه بولینگ، باشگاه گلف، زمین تنیس، سینما و ... برای اولین بار در ایران در این شهر ساخته شده است.

مسجدسلیمان، نام آشنایی که غریب ماند و برای زندگی، غریبه ها را می نوازد امروزه اولین است اما این بار در محرومیت ها، در واقع وضعیت مردم مسجدسلیمان مصداق ضرب المثل کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد، است و مردم مظلوم و غیور این سرزمین از تمام امکاناتی که در این شهر اولین ها بود و به کل ایران زمین اشاعه داد محروم هستند و از گردونه پیشرفت و ترقی عقب مانده اند.

بیش از یک صد سال است که زمین مسجدسلیمان را کاویده اند و دکلها برافراشته اند و کودکان گرسنه ای که بر سینه اش نشستند، پروار کردند و رفتند و مسجدسلیمان ماند، نامش هنوز بر سینه تاریخ ایران می ‌درخشد و یتیم نوازی می کند.

شهری که روزی جز اولین های کشور و حتی خاورمیانه بود الان اما به خرابه تبدیل شده، در شهری که با وجود منابع عظیم نفت، گاز، آب هنوز صاحبان این شهر در رنج عذاب و فقر و محروم از حداقل امکانات شهری و شهروندی زندگی می کنند، مردم این شهر بی بهره اند، متاسفانه به دلیل بی توجهی و سهل انگاری مسئولین و به دلیل نادیده گرفتن این مردم هنوز هم جز اولین ها هستند اما این بار این اولی در نداشتن است.

یکی از مواردی که می توان اشاره کرد این است که مسجدسليمان با 120 هزار نفر جمعيت تنها دو مرکز درماني دارد! بيمارستان 22 بهمن و بيمارستان شفا. بيمارستان 22 بهمن قدمتي 57 ساله دارد و در گذشته به «محکمه تخصصي شرکت نفت» مشهور بود. اين دو بيمارستان شرايط اسفباري دارند و جالب اينجاست که علاوه بر پوشش درماني ساکنان مسجدسليمان خواه ناخواه بار درمان ساکنان شهرستان هاي مجاور مانند لالي و انديکا را نيز بر دوش مي کشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار