کد خبر: ۱۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم ساماندهی وانت بارهای سطح شهر اهواز گفت: اگر سیستم قضایی در خصوص ساماندهی وانت بارها حکم دهد و همکاری لازم را داشته باشد، اشخاصی دیگری در آینده از مکان های دیگر نیز برای کسب و کار با وانت بار به شهر اهواز نخواهند آمد.

خبیر: دستفروشان اهواز تنها در شب فعالیت خواهند کرد

به گزارش آرانیوز، فرج الله خبیر در جلسه ستاد ساماندهی دستفروشان اهواز که در فرمانداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: طرح ساماندهی دستفروشان اهواز زمانی موفق خواهد بود که بعد از آغاز طرح نیز نسبت به حفظ شرایط و جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات اقدام شود.

وی گفت: در شهر اهواز 3 نقطه برای استقرار دستفروشان پیش بینی شده است که در یکی از این نقاط حدود 500 نفر می توانند از فضای موجود برای دست فروشی استفاده کنند. این 3 محل در گلستان، آخر آسفالت و مهدیس واقع هستند و ظرفیت لازم برای تعدادی بیش از آنچه که دست فروشان ثبت نام کرده اند را دارند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان این که تاریخ دقیق اجرای طرح ساماندهی دستفروشان پس از هماهنگی اعلام خواهد شد، عنوان کرد: در این طرح نباید مجددا اجازه داده شود که مکان مشخص شده به یک بازار ثابت تبدیل و معضلات جدیدی ایجاد شود.

خبیر گفت: از نظر جغرافیایی نیز باید توزیع مناسبی انجام شود که همه دستفروشان در یک نقطه متمرکز نشوند.

وی ادامه داد: با توجه به گرم شدن هوای شهر اهواز، مکان های مشخص شده برای کسب و کار دستفروشان تنها در بعد از ظهرها قابل استفاده است و منحصر به شب خواهد بود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: طرح ساماندهی دستفروشان اهواز با جابجایی 500 نفر آغاز خواهد شد تا به تدریج مکان های دیگری که برای دستفروشان در نظر گرفته شده است نیز مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: در بعضی از مناطق از جمله خروجی اهواز به سمت ملاثانی، همه دستفروشانی که در وسط بلوار بساط پهن کرده اند، باید به حاشیه خیابان هدایت شوند و از فضا و مغازه های اطراف استفاده کنند.

خبیر با اشاره به مشکلاتی که وانت بارها در سطح شهر و خیابانها ایجاد کرده اند نیز گفت: وانت بارها نیز باید ساماندهی شوند؛ به راحتی می توان کار جمع آوری وانت بارها را انجام داد تا نظم درسطح شهر ایجاد شود.

وی عنوان کرد: اگر سیستم قضایی در خصوص ساماندهی وانت بارها حکم دهد و همکاری لازم را داشته باشد، اشخاصی دیگری در آینده از مکان های دیگر نیز برای کسب و کار با وانت بار به شهر اهواز نخواهند آمد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: در آینده می توان برای وانت بارها نیز مانند دستفروشان مکانی پیش بینی کرد که در مسیر خیابان های اصلی اجتماع و اقدام به کسب و کار نکنند.

به گزارش ایسنا؛ مهرداد نیکو، معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در آخرین جلسه بررسی و ساماندهی دستفروشان، دو مرحله برای این طرح مشخص شد که در مرحله اول افرادی که مخل نظم در مرکز شهر هستند، شناسایی و با آنها برخورد شود و در مرحله دیگر نیز برای دستفروشان مکانی مشخص شود تا به مکان مورد نظر منتقل شوند.

وی ادامه داد: لازمه پیشرفت این کار ثبت نام دستفروشان است که این ثبت نام انجام شده است و مقدمات کار تا حد زیادی فراهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان گفت: یک محل برای دستفروشان مشخص شده که تقریبا امکانات زیربنایی، روشنایی و خط کشی های لازم این مکان انجام شده است. همچنین یک محل پارکینگ مانند و مسیر کندرو برای توقف حدود 300 خودرو در این مکان وجود دارد.

نیکو اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز، مجموعه استان از جمله مدیریت شهری و مدیریت استان و برای ساماندهی دستفروشان در تلاش هستند. برای ساماندهی دست فروشان مقدمات کار فراهم است و تنها مشکل این است که در مکان مشخص شده برای دستفروشان، حدود 500 تا 700 نفر امکان استقرار وجود دارد و این در حالی است که تعداد دستفروشانی بیشتر از این ظرفیت، در مرکز شهر اهواز وجود دارند که باید مقدمات استقرار همه آنان در مکان های مشخص شده فراهم شود.

وی گفت: ممکن است در ماه های اول لازم باشد شهرداری، سرویس های رایگان یا کم هزینه را برای محل پیش بینی شده تهیه کند تا آن محل رونق بگیرد.


منبع : ایسنا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار