کد خبر: ۱۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تبعیض بین کارانه پزشکان و پرستاران را تایید نمی کنم.

تبعیض بین کارانه پزشکان و پرستاران را تایید نمی‌کنم

به گزارش آرانیوز،سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر جمعه در جمع خبرنگاران استان لرستان با اشاره به احداث بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی در مرکز لرستان از سوی قرارگاه خاتم الانبیا اظهار داشت: این بیمارستان ظرف مدت زمان ۳۶ ماه در استان لرستان به بهره برداری خواهد رسید.

احداث ۱۸ هزار تخت بیمارستانی توسط قرارگاه خاتم در کشور

وی با بیان اینکه همچنین در مقرر شد که ۱۰۰ مرکز بهداشتی، خانه بهداشت، پایگاه بهداشت، مرکز جامع خدمات سلامت در لرستان احداث شود گفت: این اقدام با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا، وزارت بهداشت و همچنین استانداری لرستان عملیاتی می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: این مراکز نیز ظرف مدت زمان یک سال در استان لرستان احداث می شوند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا طی دو سال گذشته پروژه های فراوانی در حوزه بهداشت و درمان کشور آغاز شده است ادامه داد: در این راستا مقرر شده که قرارگاه خاتم ۱۸ هزار تخت در سطح بیمارستانهای کشور احداث شود.

وی بیان داشت: تا کنون کار احداث سه هزار تخت بیمارستانی از سوی قرارگاه در کشور آغاز شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هزینه ساخت هر تخت بیمارستانی در کشور ۵۰۰ میلیون تومان است.

ایجاد مرکز رادیوتراپی در لرستان

قاضی زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار سرطان در ایران اشاره کرد و گفت: این آمار در کشور نسبت به کل منطقه و دنیا کمتر است البته در معرض آسیب در این زمینه هستیم چرا که معمولا سرطان سه تا چهار دهه بعد ما را گرفتار خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما نیز متاسفانه همان مسیر کشورهای پیشرفته را ادامه می دهیم و باید مراقبت کنیم و بیشتر از همه خود مردم باید مراقب باشند و دولت نیز در زمینه مواد غذایی، هوا، آب و ... باید مراقبت کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در این راستا مرکز رادیوتراپی یکی از نیازهای اساسی استان لرستان بوده که با همکاری استانداری لرستان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی ظرف مدت زمان شش ماه در استان عملیاتی می شود.

تبعیض بین کارانه پزشکان و پرستاران را تایید نمی کنم

قاضی زاده هاشمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال  در رابطه با موضوع کارانه پزشکان و پرستاران و تبعیضی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرد و گفت: من این تبعیض را تایید نمی کنم چرا که ما عدد و رقم داریم و طبق آماری که ما داریم و دقیق هم است تفاوت یک به چهار بوده و آن عددی که برای ما ایده‌آل است یک به سه بوده که امیدواریم به این عدد برسیم.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم درآمد یک پزشک که بیشترین در کشور بوده را با متوسط و  یا کمترین دریافتی یک پرستار مقایسه کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما تنها وزارتخانه ای هستیم که حسابداری خود را به صورت عملیاتی داریم گفت: در حال حاضر ما حساب های ۵۷۵ بیمارستان را به صورت آنلاین داریم و می دانیم متوسط دریافتی پزشکان و پرستاران چقدر است.

قاضی زاده هاشمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بوددجه وزارت بهداشت در سال آینده اشاره کرد و گفت: وضعیت بودجه سال آینده از نطر ما مطلوب بوده و مشابه سال ۹۴ است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار