کد خبر: ۱۰۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی :
مقتدایی گفت: مقابله با نظام سلطه، حمایت و همیاری از مظلومان عالم و تحقق رویکرد امت محور موضوعات اساسی در سیاست خارجی است که تحت امر امام خامنه‌ای اجرا شده است.

مقابله با نظام سلطه و حمایت از مظلومان عالم محور سیاست خارجی/ رهنمودهای امام خامنه‌ای ایران را در عرصه بین‌الملل قدرتمند کرده استبه گزارش آرانیوز «عباس مقتدایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دیپلمات‌های ایرانی مبنی بر لزوم دیپلماسی فعال و عزت‌مندانه در سطح بین‌الملل، اظهار داشت: آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش در دیدار دیپلمات‌های ارشد وزارت امور خارجه طرح کردند، ترجمان آن‌ چیزی بود که طی سالیان گذشته هم رخ داده است.

همه نهادها و متولیان موظف به اجرای فرامین امامین انقلاب اسلامی هستند

مقتدایی تصریح کرد: آنچه حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ادامه دهنده مسیر امام خمینی بیان می‌کنند، توسط تمام نهادها‌ دستگاه‌ها و متولیان و مجریان مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر آنچه امام خامنه‌ای در باب عزت و دیپلماسی عزت‌مندانهِ فعال فرموده‌اند، موضوعی است که طی سالیان گذشته توسط ایشان سیاست‌گذاری و اجرا شد و هیچ کسی هم خارج از آن اقدام نکرد.

وی با بیان اینکه «نرمش قهرمانانه» در راستای مصلحتی بود که پیش‌تر امام خامنه‌ای به آن اشاره داشتند، گفت: حکمت در کنار عزت به معنی رفتار حکیمانه دیپلمات‌های ایرانی در حوزه سیاست خارجی است که باید متبلور شود، آنچه معظم‌له در دیدار دیپلمات‌های ارشد ایرانی به آن اشاره کردند، ترجمان و تبیین آن چیزی بود که در طول سال‌های گذشته به ویژه در ارتباط با دول غربی مانند آمریکا شاهد آن بوده‌ایم.

مقابله با نظام سلطه و حمایت و همیاری از مظلومان عالم محور سیاست خارجی ایران است

مقتدایی اظهار کرد: مقابله با نظام سلطه، حمایت و همیاری از مظلومان عالم و تحقق رویکرد امت محور موضوعات اساسی در سیاست خارجی است که تحت امر امام خامنه‌ای اجرا شده است، این محورهای مهم دست‌مایه و چراغ راه سُفرا و دست اندرکاران سیاست خارجی در آینده خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران اسلامی در عرصه سیاست خارجی اقتدار روزافزون دارد و این قدرت درونی نظام اسلامی با ابزارهای دفاعی و دانش بومی کشور تقویت می‌شود.

رهنمودهای امام خامنه‌ای ایران را در عرصه بین‌الملل قدرتمند کرده است

وی افزود: واقعیت دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم، این است که آنچه در عمل اتفاق افتاده است رهنودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ایران را در عرصه بین‌الملل قدرتمند کرده است، به گونه‌ای که امروز به واسطه توانمدی های ذاتی و عملیاتی ملت ایران است که 15 همسایه ما ایران را به عنوان کشوری بزرگ و قدرتمند می‌شناشند.

ایران اسلامی دیدگاه‌های خود را بر غربی‌ها دیکته می‌کند

مقتدایی خاطرنشان کرد: به واسطه این عزتمندی و ریکرد حکیمانه در سیاست خارجی است که امروز کشورهای آسیایی ایران را به عنوان قدرت نوظهرو منطقه‌ای به رسمیت می‌شناسند و ما در همین عرصه توانسته‌ایم، دیدگاه‌های خود را به کشورهای اروپایی دیکته کنیم، همچنین سردمداران آمریکا وقتی از افغانستان فرار می وکنند و ناتوان از اجرای عملیات خود در سوریه می شوند، به این تحلیل می‌رسند که رویکرد عزتمندانه ایران به واسطه رهبری امام خامنه‌ای عامل تضعیف این کشور در سطح منطقه و جهان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین، آن نرمش قهرمانانه که معظم‌له مطرح فرمودند نتیجه بخش بود و کسانی که در داخل کشور فهم لازم را از این مقوله نداشتند، قطعاً متضرر شده‌اند، امام ملت ایران بر مواضع اصولی خود ایستاده است.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار