کد خبر: ۱۰۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
استاندار مازندران اعلام کرد؛
میاندورود - استاندار مازندران با اشاره به مشکل کم آبی شالیزارهای میاندورود گفت: دو هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان به دلیل کم آبی به زیر کشت برنج نرفت.

خروج ۲۰۰۰ هکتار از شالیزارهای میاندرود از کشت برنج

به گزارش آرانیوز ، سید محمود حسینی پور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی روستای تازه آباد با بیان اینکه دو هزار هکتار از اراضی شالیزاری میاندورود به دلیل کم آبی زیر کشت برنج نرفته است، اظهار داشت: در عین حال کشت جایگزین در این مزارع انجام شده است.

وی با اشاره به وجود مشکل در تأمین آب از جمله محدودیت حفر چاه اظهار داشت: تصمیمات خوبی برای رفع مشکل گرفته شده است و قرار شد بخشی از برق کشاورزی از طریق ژنراتورهای برق تأمین تا مشکلات مردم کمتر شود.

استاندار مازندران یادآور شد: قرار شد یک سد لاستیکی دیگری در دستور کار قرار گیرد و باید بودجه‌ای برای امنیت پایدار بهره مندی از آب در حوزه تجن پیش بینی شود.

استاندار مازندران خواستار پیگیری برای تخصیص ردیف بودجه در این زمینه شد و گفت: با تصمیماتی که گرفته شد به نظر می‌رسد بتوانیم برای سال آینده شرایط پایداری در حوزه کشاورزی تجربه کنیم.

حسینی پور نقش کشاورزان را در افزایش و ارتقای تولید مؤثر دانست و گفت تصمیمات که مصوب شد با قید فوریت توسط مسئولین پیگیری شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه وضعیت را گزارش و پیگیری خواهیم کرد، تصریح کرد: در مدیریت بحران برای جبران خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی تصمیم گیری می‌شود و ستاد مدیریت بحران باید از نزدیک مسائل را پیگیری کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار