کد خبر: ۱۰۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران‌ از آخرین تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی شهرداری تهران برای برگزاری مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) خبر داد.

از خدمات‌رسانی رایگان مترو تا برپایی ۳ پردیس فرهنگی در محوطه حرم مطهر

به گزارش آرانیوز، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران‌ در مورد آخرین تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی شهرداری تهران برای برگزاری مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه ۱۹ و نزدیکی آن به حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)، موارد و موضوعات مرتبط با شهرداری تهران در محوطه بیرونی بهشت زهرا بر عهده منطقه ۱۹ و آماده سازی محوطه داخلی بهشت زهرا در کلیه موضوعات خدمات شهری، فنی و عمرانی، ترافیکی و... بر عهده سازمان بهشت زهرا(س) خواهد بود.

حسین‌ نظری افزود:  زیر مجموعه های دیگر شهرداری تهران حداکثر همکاری و کمک را به آنان خواهند داشت و همچنین نگهداشت در ۱۴پهنه تعیین شده در محدوده حرم و اطراف آن، توسط مناطق ۲-۴-۵-۷-۸-۹-۱۰-۱۱-۱۳-۱۴-۱۵-۱۶-۱۷ و ۲۲ انجام خواهد شد.

نظری ادامه داد: هویت بخشی به سیمای بصری شهر و انجام تبلیغات محیطی با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود، تأمین و نصب تلویزیون های شهری برای پوشش زنده مراسم، تسطیح محل پارکینگ های خاکی، استقرار خودروهای شاتل برقی در ستاد مرکزی بزرگداشت، تأمین یکصد عدد ویلچر برای جابه‌جایی سالمندان و توان یابان و اعزام ویلچرران توسط سازمان بسیج شهرداری تهران، استقرار نیروهای آتش‌نشان به همراه خودروهای سبک و سنگین در نقاط تعیین شده، انجام بازدیدهای مستمر به منظور شناسایی و رفع موارد ناایمن، آماده سازی کلیه سرویس های بهداشتی در داخل و اطراف بهشت زهرا(س) و حرم مطهر و همچنین پیش بینی استقرار سرویس بهداشتی پرتابل، حفظ انضباط اجتماعی، تأمین ماشین آلات سنگین مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی مستقر در محل و... از جمله فعالیت های این حوزه است.

معاون شهردار تهران با اشاره به سرویس دهی خط یک مترو ادامه داد: اختصاص اتوبوس برای جابجایی و سرویس دهی به زائرین در سطح شهر تهران، بکارگیری ۱۰۰دستگاه مینی بوس برای خدمت رسانی به زائرین در محدوده اطراف حرم مطهر، آمادگی ویژه متروی تهران خصوصاً در خط یک در روز ۱۴ خرداد ، سرویس دهی رایگان خط یک مترو، بکارگیری حداقل ۲۰۰دستگاه خودروی ون و... از موضوعاتی است که این معاونت اجرا خواهد کرد.

نظری تصریح کرد: هماهنگی با پلیس راهور و قرارگاه شهید فهمیده جهت تهیه و چاپ نقشه های هدایت مسیر و پارکینگ ها،اجرای خط کشی های ترافیکی معابر، پارکینگ ها و رنگ آمیزی پدهای بالگرد، بکارگیری مناطق ۲۲گانه درباره تأمین اقلام مورد نیاز(خصوصاً نیوجرسی و جرثقیل) و همچنین هماهنگی با ستاد مرکزی بزرگداشت برای انجام سایر موارد مرتبط با امور ترافیکی و... از دیگر اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک است.

معاون شهردار تهران گفت: برپایی سه پردیس فرهنگی در حرم مطهر با همکاری مناطق۲۲گانه و هماهنگی معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام(ره) و چاپ و انتشار ویژه نامه های مرتبط با سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با هماهنگی معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت از اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است. برگزاری ویژه برنامه‌ها و همایش‌ها در سطوح فرهنگی با هماهنگی معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت و تولید کلیپ ، موشن و تیزر مناسبتی با هماهنگی معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت نیز از جمله وظایفی است که بر عهده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران قرار دارد.

معاون شهردار تهران با اشاره به پشتیبانی از سازمان بهشت زهرا(س) و منطقه ۱۹ از این مراسم ادامه داد: پشتیبانی از سازمان بهشت زهرا(س) و منطقه ۱۹ در خصوص انجام لکه گیری آسفالت و انجام موارد عمرانی نیز از جمله موضوعاتی است که توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران اجرایی می‌شود.

رئیس ستاد ارتحال در شهرداری تهران گفت: برپایی پایگاه اورژانس و ایجاد درمانگاه اورژانس شامل اتاق های ویزیت آقایان و خانم ها ، تزریقات ، بستری موقت آقایان و خانم ها، اتاق ECG ، اتاق CPR و اتاق مدیریت عملیات و داروخانه به همراه استقرار آمبولانس و موتورلانس از جمله این موارد است.

نظری در ادامه بیان کرد: استقرار خودروی فرماندهی حادثه در مجاورت ستاد، تامین ژنراتور برق جهت مواقع ضروری، انجام اقدامات ایمنی و پیشگیرانه در خصوص برگزاری مراسم توسط سازمان مدیریت بحران و استقرار نیروهای یگان حفاظت شهرداری تهران در راستای حفظ انضباط اجتماعی و هماهنگی با نیروی انتظامی نیز توسط یگان حفاظت شهرداری تهران و شرکت شهربان و حریم بان انجام خواهد شد.

نظری در مورد پذیرایی از زائرین هم اظهار کرد: پذیرایی از زائرین در شش ایستگاه صلواتی توسط مناطق ۲۲گانه شهر تهران با مسئولیت مناطق  ۱-۳-۶-۱۲-۱۸ و ۲۱ صورت خواهد گرفت و برگزاری مراسم بزرگداشت در جماران توسط منطقه یک، آماده سازی و نگهداشت مسیرهای منتهی به حرم توسط منطقه ۱۹ و خدمات رسانی به زائرین و میهمانان مراسم ارتحال در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با منطقه ۲۰ خواهد بود.

وی ادامه داد: برپایی ایستگاه های راهنمای زائرین با همکاری سازمان بهشت زهرا(س)، معرفی و اعزام یکصد نفر نیروی همراه زائر (ویلچر ران) برای خدمت رسانی به زائرین از جمله اقدامات سازمان بسیج شهرداری تهران است.

بر اساس گزارش سایت شهر، نظری خاطرنشان کرد: شرکت شهر آفتاب نیز آمادگی های لازم را در خصوص اسکان زائرین و استقرار خودروهای حامل مواد غذایی و غیره را دارد.

پایان پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار