کد خبر: ۱۰۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی اردبیل خبر داد؛
اردبیل- رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل از تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا آخر وقت روز جمعه در استان اردبیل خبر داد.

تشدید فعالیت سامانه بارشی تا آخر هفته در اردبیل

شهرام کوثری مهر در گفت‌وگو با آرانیوز ، با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی، اظهار کرد: احتمال تشدید بارش‌ها از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت پنج شنبه در سطح اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بارش باران گاهی به صورت رگبار باران و رعدوبرق و وزش تند بادهای لحظه‌ای در نواحی مستعد بارش تگرگ خواهد بود و اصابت صاعقه و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت تگرگ به باغات و رعایت هشدارها تاکید می‌شود.

کوثری مهر خاطرنشان کرد: از مردم و مسافران تقاضا داریم از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و صعود به ارتفاعات به ویژه قله سبلان خودداری کنند.

وی با بیان اینکه از روز شنبه با خروج سامانه بارشی از استان، ضمن افزایش دما، شرایط جوی نسبتاً پایداری را تا اواسط هفته آینده انتظار داریم، گفت: با توجه به شرایط فصلی و محلی و تشکیل ابرهای همرفتی در بعدازظهرها، رگبار باران و رعدوبرق و در مناطق مستعد تگرگ، دور از انتظار نخواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار