کد خبر: ۱۰۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
سخنگوی صنعت برق گفت: صنایع هیچ‌گونه نگرانی بابت تأمین برق نداشته باشند، چرا که به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا در مجموع انرژی بیشتری به صنایع تحویل داده شود.
صنایع هیچ‌گونه نگرانی بابت تأمین برق نداشته باشند

به گزارش آرانیوز مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی جلسه‌ای که با حضور وزیر نیرو و سرپرست وزارت صمت برگزار شد، هماهنگی‌های لازم برای تأمین انرژی کامل صنایع صورت گرفت و تصمیمات در این بخش، ابلاغ شد.

وی افزود: برای 92 درصد از مشترکان صنعتی که واحدهای صنعتی و صنفی کوچک هستند، هیچ‌گونه محدودیتی در تأمین برق اعمال نشده است.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: برای واحدهای صنعتی که در شهرک‌های صنعتی واقع شده‌اند، یک نصف روز در هفته به میزان 12 ساعت، محدودیت در مصرف برق برنامه ریزی شده که این واحدها می‌توانند این 12 ساعت عدم مصرف برق را در روزها و ساعات دیگر جبران کنند و درمجموع به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که با کمبود تولید ناشی از محدودیت برقی، مواجه نخواهند شد و حتی بیشتر از سال گذشته به آنها انرژی ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: برای 440 واحد بزرگ صنعتی همچون فولاد و سیمان نیز به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که فرآیندهای انرژی‌بر را به برخی ساعات غیرپیک منتقل کنند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: صنایع هیچ‌گونه نگرانی بابت تأمین برق نداشته باشند، چرا که به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا در مجموع انرژی بیشتری به صنایع تحویل داده شود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه "در سال گذشته نیز با رشد مصرف انرژی در بخش صنایع، هیچ‌گونه خللی در تولید سیمان و فولاد و دیگر واحدهای صنعتی نداشتیم"، گفت: مثلا میزان تقاضا در بخش سیمان در سال قبل، 5 میلیون تن در ماه بود که عملکرد تولید 5.1 میلیون تن در ماه به‌ثبت رسید.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق از رشد قابل توجه مصرف برق در روزهای اخیر خبر داد و گفت: در روز گذشته مصرف برق از 60 هزار مگاوات عبور کرده که نسبت به روز مشابه سال قبل، رشدی 7300 مگاواتی داشته است.

وی افزود: از محل مدیریت مصرف در بخش خانگی، هدفگذاری شده 2000 مگاوات کاهش مصرف و از محل مدیریت مصرف در بخش اداری، 1000 مگاوات کاهش مصرف محقق شود.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: از 16 خرداد ماه، ادارات موظف هستند که دمای وسایل سرمایشی را 24 درجه یا بالاتر تنظیم کنند و در مناطق عادی باید یک‌ساعت قبل از اتمام کار، تمام وسایل سرمایشی خاموش شوند و در مناطق گرمسیر، این کار همزمان با ساعت اتمام کار باید صورت گیرد.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: توانیر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار