کد خبر: ۱۰۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
اسحاق هرتزوگ رئیس‌ رژیم صهیونیستی پیش از ترک تل‌آویو به مقصد باکو در جمع خبرنگاران در فرودگاه بن گوریون، جمهوری آذربایجان را «کشور دوست» خواند و علیه ایران موضع گرفت.

سخنان ضدایرانی رئیس‌ رژیم صهیونیستی در آستانه دیدار با علی اف

به گزارش آرانیوز رئیس رژیم صهیونیستی در آستانه سفر دو روزه رسمی به جمهوری آذربایجان و دیدار با الهام علی اف اعلام کرد که حوزه‌های بسیاری برای تقویت همکاری‌ها بین تل‌آویو و باکو وجود دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی صبح روز سه شنبه (امروز) از حضور اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم در فرودگاه بن گوریون تل‌آویو به منظور انجام سفر رسمی به جمهوری آذربایجان خبر دادند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، هرتزوگ در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه و پیش از ترک تل‎‌آویو درباره روابط با جمهوری آذربایجان، ایران و گفت‌و‌گوهای کابینه نتانیاهو با احزاب اپوزیسیون درباره طرح جنجالی تغییر ساختار قضایی این رژیم حرف زد.

رئیس رژیم صهیونیستی ابتدا درباره سفر دو روزه خود به جمهوری آذربایجان سخن گفت و بلافاصله علیه ایران ادعاهایی را مطرح کرد.

اسحاق هرتزوگ ضمن ابراز خرسندی از روابط خوب رژیم صهیونیستی با جمهوری آذربایجان، این کشور را اینطور توصیف کرد: «یک کشور دوست، یک کشور کلیدی با حوزه‌های همکاری بسیار (با رژیم صهیونیستی)».

رئیس رژیم صهیونیستی ادامه داد: «(جمهوری) آذربایجان، همسایه ایران است که یک نیروی ثبات زدا در این منطقه است و به دنبال تضعیف ائتلاف‌ها و اتحادهای صلح اسرائیل و امنیت در منطقه است».

مقام ارشد تل‌آویو در تمجید از مواضع باکو افزود، جمهوری آذربایجان یک کشور مسلمان شیعه است که در سال جاری سفارت خود را در تل‌آویو باز کرد و این رژیم به همکاری و تلاش برای تقویت روابط خود با این کشور ادامه خواهد داد.

هرتزوگ در مورد مذاکرات بین کابینه نتانیاهو و احزاب مخالف بر سر اصلاحات قضایی که زیر نظر دفتر رئیس رژیم صهیونیستی انجام می‌شود هم صحبت کرد؛ مذاکراتی که به دنبال اعتراضات سراسری و تشدید اختلافات داخلی در این رژیم آغاز شد.

رئیس‌ رژیم صهیونیستی گفت: «ما می توانیم به تفاهم برسیم. (رسیدن به تفاهم) حسن نیت و رهبری می‌خواهد و من می‌گویم: سر و صدای پس زمینه را نادیده بگیرید و به هدف فکر کنید... هیچ کس ارزش‌ها یا اصول اولیه ما را زیر پا نمی‌گذارد».

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در ادامه گزارش خود به سراغ برنامه سفر اسحاق هرتزوگ در سفر به جمهوری آذربایجان پرداخت و همچنین به تاریخ روابط تل‌آویو و باکو اشاره کرد.

به روایت این رسانه، هرتزوگ در سفر دو روزه به جمهوری آذربایجان با الهام علی رئیس جمهوری این کشور دیدار می‌کند و همچنین در یک مراسم ویژه به مناسبت «هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال اسرائیل» (تاسیس رژیم صهیونیستی) حاضر می‌شود.

گفته می‌شود که الهام علی اف در کاخ ریاست جمهوری خود به صورت رسمی از اسحاق هرتزوگ و همسرش استقبال و ضیافت شام از آنها را در همین کاخ برگزار خواهد کرد.

وزرای بهداشت و امور داخلی رژیم صهیونیستی اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم را در سفر به باکو همراهی می‌کنند و آنها با همتایان خود در جمهوری آذربایجان دیدار جداگانه خواهند داشت.

به نوشته جروزالم پست، «(جمهوری) آذربایجان برای اولین بار در ماه مارس سال جاری سفارتش را در اسرائیل باز کرد. اسرائیل از سال ۱۹۹۳ در باکو سفارت دارد».

به روایت این روزنامه رژیم صهیونیستی، «باکو در گذشته در مورد باز کردن سفارت خود در اسرائیل تردید داشت تا از بیگانه کردن سایر کشورهای با اکثریت مسلمانان از خود یا تحریک ایران جلوگیری کند اما توافقات ابراهیم و نزدیکی اسرائیل با ترکیه را نقطه عطف تلقی کرد»

بنا بر گزارش ادعایی جروزالم پست، الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در نزدیکی و گرمی روابط بین رژیم صهیونیستی و ترکیه نقش ایفا کرده است.

این رسانه چاپ فلسطین اشغالی نوشت: «اسرائیل و (جمهوری) آذربایجان روابط دفاعی نزدیکی دارند. بنا بر گزارش‌های رسانه‌های خارجی، اورشلیم (قدس اشغالی) به باکو پهپادهایی داد که در جنگ سال ۲۰۲۰ با ارمنستان از آنها استفاده شد».

طبق یافته تحقیقاتی «موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم»، ۶۹ درصد از خرید تسلیحاتی جمهوری آذربایجان در سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۰ از رژیم صهیونیستی بوده و حدود ۴۰ درصد نفت وارداتی رژیم صهیونیستی، از جمهوری آذربایجان تامین می‌شود.

پایان پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار