کد خبر: ۱۰۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
وزیر امور خارجه سفر سلطان عمان به تهران را گام مهم جدیدی در مسیر تحکیم همکاری‌های راهبردی ۲ کشور خواند و گفت: سیاست همسایگی دولت سیزدهم، مبتنی بر راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و گسترش و تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه با جدیت به پیش می‌رود.

امیرعبداللهیان: سیاست همسایگی دولت سیزدهم با جدیت به پیش می‌رود

به گزارش آرانیوز، سلطان هیثم بن طارق سلطان عمان روز یکشنبه هفتم خرداد ماه به منظور انجام سفری دو روزه و در پاسخ به دعوت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به تهران آمد.

 

در این سفر چهار سند همکاری بین مقامات دو کشور به امضا رسید. مقامات دو کشور چهار سند در حوزه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، همکاری در مناطق آزاد و همکاری در حوزه انرژی را به امضا رساندند. وزرای نفت و امور اقتصادی و دارایی و دبیرکل شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سوی ایران و وزرای انرژی، اقتصاد و تجارت عمان اسناد همکاری‌های مشترک دو کشور را امضا کردند.

پس از این دیدار حسین امیرعبداللهیان و بدر البوسعیدی وزرای خارجه دو کشور در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداختند و امیرعبداللهیان با اشاره به جایگاه ممتاز عمان در سیاست خارجی ایران، گفت که سند برنامه جامع همکاری‌های راهبردی ۲ کشور در آینده نزدیک به امضا می‌رسد و وزیر خارجه عمان نیز بر تقویت روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس تأکید کرد. سلطان عمان همچنین صبح دوشنبه به حضور مقام معظم رهبری رفت و با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد و پس از آن تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.

 

 

در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) نهم خرداد ماه در توئیتی درباره این سفر نوشت: سفر جناب سلطان عمان به تهران گام مهم جدیدی در مسیر تحکیم همکاری‌های راهبردی دو کشور ایران و عمان بود.

وی افزود: ‏سیاست همسایگی دولت سیزدهم، مبتنی بر راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و گسترش و تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه با جدیت به پیش می‌رود.

پایان پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار