کد خبر: ۱۰۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
فرمانده یگان حفاظت اراضی استان قزوین از تخریب بیش از ۱۳۰۰ بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی استان در یک‌ سال اخیر خبر داد.
۱۳۰۰ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین تخریب شدند

به گزارش آرانیوز از قزوین، جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین امروز به ریاست محمدحسین عطائی رئیس این سازمان و معاونان و مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه این سازمان در سالن جلسات باغستان برگزار شد و مدیران سازمان جهادکشاورزی گزارش وضعیت اجرای طرح‌های مختلف در بخش خود را ارائه کردند.

اما مهمترین بخش از این جلسه به ارائه گزارش وضعیت مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی اختصاص داشت که در این بخش از جلسه فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان قزوین از تخریب 1303 بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی استان طی یک‌ سال اخیر خبر داد و اظهار داشت: به همین خاطر رتبه سوم کشور در تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز را کسب کردیم.

سرهنگ مهدی بختیاری با اشاره به تخریب 118 بنای غیرمجاز در چارچوب اجرای رزمایش حافظان زمین در ایام نوروز امسال گفت: در قالب این رزمایش 118 بنا و سازه غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی استان قزوین تخریب شدند که به همین خاطر رتبه نخست را در اجرای رزمایش حافظان زمین در کشور به دست آوردیم.

60 هزار متر لوله برای ساخت استخر ذخیره آب در اختیار کشاورزان قرار گرفت

در ادامه این جلسه هم مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان گزارشی درباره اجرای طرح احداث خط لوله و ساخت استخرهای معیشتی و ذخیره آب در استان قزوین ارائه کرد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 60 هزار و 350 متر لوله آب‌رسانی برای انتقال آب‌های سطحی و ساخت استخرهای ذخیره آب به کشاورزان داده‌ایم.

مسعود نصیری همچنین از خریداری 67 هزار متر مربع ورق برای عایق‌بندی این لوله‌ها خبر داد و افزود: بیشتر این ورق‌های عایق بین کشاورزان شهرستان‌های آوج و قزوین توزیع شده‌اند و با توجه به نقش اجرای طرح ساخت استخرهای معیشتی در افزایش نرخ بهره‌وری آب به دنبال توسعه اجرای این طرح و واگذاری لوله بیشتر به کشاورزان هستیم.

اختصاص 5 میلیون متر مکعب حقابه به شهرک گلخانه‌ای نودهک

در بخش دیگری از این جلسه مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین هم از اختصاص 5 میلیون متر مکعب حقابه به شهرک گلخانه‌‌ای نودهک بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای کشور خبر داد و گفت: در ضمن برای ساخت فاز دوم این شهرک 500 هکتار زمین و 90 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شد که این تخصیص‌ها از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان در سال گذشته است.

مجید اسماعیلی با اشاره به معضل گازرسانی به گلخانه‌های نودهک برای جلوگیری از سرمازدگی در فصول سرد سال تصریح کرد: شرکت گاز موافقت کرده که ساعتی 50 متر مکعب گاز به شهرک نودک تزریق کند.

سهمیه آرد عشایری استان قزوین قطع شده است

 مدیر امور عشایر استان قزوین هم در این نشست از صدور بیمه اجتماعی برای همگی عشایر استان قزوین خبر داد و گفت: متاسفانه از سال قبل سهمیه آرد عشایری استان قزوین قطع شده و انتظار ما از اداره‌کل غله احیای سهمیه آرد عشایری است تا عشایر مجبور نباشند برای تهیه نان خود به روستاها و شهرها مراجعه کنند.

سعید ابیت همچنین به مزاحمت افراد موسوم به خوش‌نشین برای عشایر اشاره کرد و افزود: با توجه به تسهیلاتی که در اختیار عشایر قرار می‌گیرد، خوش‌نشین‌ها در کنار عشایر مستقر می‌شوند تا از حقوق قانونی عشایر بهره‌مند شوند که باید برای مقابله با این معضل اقدام جدی صورت گیرد.

اعطای تسهیلات به 10 واحد فناور بخش کشاورزی

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان قزوین هم در بخش دیگری از این جلسه از راه‌اندازی 4 هسته فناوری در بخش کشاورزی استان قزوین خبر داد و گفت: در ضمن 10 واحد فناور که در زیرمجموعه هسته‌های فناور فعالیت می‌کنند، به زودی تسهیلات بانکی از صندوق کارآفرینی امید دریافت می‌کنند.

بابک قرالی با اشاره به بیماری خوابیدگی درختان تاک و انگور در شهرستان تاکستان اضافه کرد: برای این منظور از 40 سال قبل تا امروز همه اطلاعات لازم درباره این بیماری را دریافت و بررسی کردیم تا بهترین راهکار را برای احیای درختان تاک پیشنهاد دهیم.

وی ادامه داد: امروز بیشتر واحدهای فناور کشاورزی استان قزوین به دنبال استفاده از پهپاد برای رصد اراضی کشاورزی هستند و به همین خاطر مرکز خدمات جهاد کشاورزی باید صلاحیت افراد هدایت‌کننده پهپادها در این واحدهای فناور را تأیید و برای آنها مجوز کار با پهپاد صادر کند.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: کشاورزی ، تخریب
نظرشما
پربازدیدها