کد خبر: ۱۰۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری دوره آموزشی تخصصی مهر اصالت ملی و یونسکو ویژه هنرمندان صنایع‌دستی استان خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی تخصصی مهر اصالت ملی و یونسکو در استان سمنان

به‌گزارش آرانیوز استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور روز سه‌شنبه 2 خرداد ماه 1402 با اعلام این خبر گفت: این دوره آموزشی رایگان به مدت 2 روز در سمنان و شاهرود برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: این دوره آموزشی ویژه هنرمندان شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، آرادان و گرمسار، روز دوشنبه 8 خردادماه و در آستانه هفته صنایع‌دستی در سالن همایش اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان واقع در بلوار بسیج سمنان از ساعت 8 صبح لغایت 13 برگزار می‌شود.

سلطانی پور گفت: این دوره آموزشی ویژه هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی، روز سه‌شنبه 9 خردادماه، در سالن همایش پارک علم و فناوری استان سمنان واقع در شاهرود، خیابان تهران، از ساعت 8 صبح لغایت 13 برگزار می‌شود.

او ادامه داد: تمامی هنرمندان دارای مجوز از سوی میراث‌فرهنگی می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقای سطح دانش و به‌روز کردن تولیدات صنایع‌دستی بر اساس معیارهای ملی و بین‌المللی با توجه به رعایت کیفیت، هویت و اصالت، استفاده از مواد اولیه طبیعی و مرغوب، برخورداری از قابلیت بازیافت مواد، رقابت‌پذیری، بسته‌بندی مناسب، ابتکار در طراحی و تولید و ... عنوان کرد.

او گفت: هنرمندان با شرکت در این دوره آموزشی با فرایند و شاخص‌های دریافت نشان مرغوبیت کالا و مهر اصالت آشنا شده و این امر زمینه‌ساز معرفی و عرضه صنایع‌دستی فاخر در بازارهای داخلی و بین‌المللی است.

 
 
 
برچسب ها: استان سمنان
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار