کد خبر: ۱۰۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان در حالی برگزار شده که به گفته مسئولان آمار ورود گردشگران خارجی به استان از مرز بین‌المللی باشماق مریوان در سال‌جاری ۴۲ درصد رشد داشته است.
رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان کردستان

به‌ گزارش آرانیوز از سنندج، کیومرث حبیبی ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان ویژه ایام تعطیلات تابستان، از افزایش آمار ورود گردشگران خارجی به استان از مرز بین‌المللی باشماق مریوان در سال‌ جاری خبر داد و اظهار داشت: تردد و اقامت گردشگران در استان موجب رونق صنعت گردشگری و توسعه پایدار اقتصاد منطقه می‌شود.

وی بر لزوم آمادگی دستگاه‌های عضو کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام تعطیلات نیمه خرداد تأکید کرد و گفت: مدیریت عالی استان قدردان خدمات خالصانه تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان کردستان در ایام تعطیلات نوروز و عید فطر به گردشگران داخلی و خارجی در استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه گردشگری، صنعتی زودبازده با بهره‌‌وری بالاست، اما نیازمند توجهات جدی است، تصریح کرد: امید است با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و برنامه‌ریزی دقیق و ارائه خدمات مطلوب، گامی مثبت در راستای افزایش ماندگاری و ثبت خاطرات خوش برای مسافران و گردشگران در استان برداریم.

رزرو 70 درصدی مراکز اقامتی کردستان

منصور مهرزاد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان نیز در این جلسه از رزرو 70 درصدی مراکز اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران ورودی به استان در خردادماه خبر داد و اظهار داشت: این مراکز شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه‌های سنتی و غیره دارای مجوز هستند.

وی با اشاره به اینکه هم‌ اکنون ظرفیت‌ واحدهای اقامتی شهرهای گردشگرپذیر سنندج، بانه، مریوان، سروآباد (هورامان) و کامیاران (پالنگان) تکمیل شده است، افزود: در همین راستا شهرهای سقز، قروه، دهگلان و بیجار به‌عنوان شهرهای مکمل انتخاب شده‌اند و مسافران و گردشگران می‌توانند در این شهرها اقامت داشته باشند.

مهرزاد از رشد 42 درصدی مسافران و گردشگران ورودی به استان از مرز بین‌المللی باشماق مریوان در بازه زمانی 25 اسفند سال گذشته تا 13 فرودین‌ماه امسال‌ خبر داد و افزود: در این بازه زمانی نیز بیش از 413 هزار مسافر و گردشگر نوروزی در استان اقامت داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این بازه زمانی، بیش از دو میلیون و 38 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و غیره بازدید کردند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خواستار برنامه‌ریزی‌های لازم برای اسکان موقت و اضطراری مسافران و گردشگران در استان شد و تأکید کرد: انتظار می‌رود در خرداد ماه مراکز اقامتی موقت و دارای مجوز استان از جمله سالن‌های ورزشی، مهمان‌سراهای ادارات، مدارس، خوابگاه‌های آموزش و پرورش و ... تجهیز شود.

وی ابراز داشت: بازدیدهای نظارتی ویژه توسط کارشناسان این مجموعه بر نحوه ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری استان اعم از مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های بین‌راهی آغاز شده و تا پایان تعطیلات پیش‌رو به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

سرپرست میراث‌فرهنگی کردستان ابراز داشت: امیدواریم با همکاری و تعامل میان ادارات دولتی و بخش خصوصی بتوانیم استان کردستان را آن‌گونه که شایسته است معرفی و میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار