کد خبر: ۱۰۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:
«عباسی» گفت: راه‌اندازی موزه دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی از جمله ضروریات و جزو مطالبات رزمندگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

به گزارش آرانیوز از آذربایجان‌شرقی، امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، امروز در اجلاسیه کنگره سرداران و ده‌ هزار شهید آذربایجان‌شرقی و همایش گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر، فرماندهان و فاتحان خرمشهر، با تاکید بر اینکه امروز رزمندگان عزیز و خانواده‌های شهدا و ایثارگران، راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس را از ما مطالبه می‌کنند، اظهار داشت: موزه دفاع مقدس استان می‌تواند به عنوان یک مجموعه‌ عظیم در حوزه‌های فرهنگی ایفای نقش کند. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی موجود در موزه دفاع مقدس، عنوان کرد: به عنوان یک سرباز خواهش دارم تا کمک کنیم موزه دفاع مقدس استان بعد از ۲۷ سال راه‌اندازی شود. 

عباسی، با اشاره به حضور ۲ هزار دانش آموز دختر طی هفته‌های گذشته در باغ موزه دفاع مقدس استان و اثرات فرهنگی این مجموعه، گفت: محتوایی که در این موزه وجود دارد، بهترین فرصت برای فرهنگ سازی است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر تبلیغ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در قالب موزه دفاع مقدس، یادآور شد: تمامی راه‌کارهای فرهنگی از جمله بیان خاطرات، نوشتن کتاب، و... در راستای نشر فرهنگ دفاع مقدس ضروری است اما راه‌اندازی موزه دفاع مقدس نیز از جمله ضروریات و جزو مطالبات رزمندگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران است که امیدواریم همه کمک کنیم تا باغ موزه دفاع مقدس استان راه‌اندازی شود. 

عباسی با اشاره به حماسه‌های تاریخ ساز استان آذربایجان‌ شرقی در دفاع مقدس و پشتیبانی از پنج استان، ادامه داد: رزمندگان ما در اکثریت عملیات‌ها حضور میدانی داشتند که باید بتوانیم این رشادت‌ها را به نمایش بگذاریم و با الگوبرداری از آموخته‌های دوران دفاع مقدس، در پیشرفت حوزه‌های مختلف کشورمان گام‌های مختلفی برداریم. 

وی با اشاره به عوامل مهم در آزادسازی خرمشهر، تاکید کرد: عملیات غرورآفرین بیت المقدس در قالب وحدت نیروهای مسلح به ثمر رسید که اقدامات عمل‌گرایانه رزمندگان، ایمان، اخلاص و تبعیت از فرمانده کل قوا و وحدت نیروهای مسلح از جمله رمزهای این پیروزی بوده است. 

عباسی به بازگشت غرورآمیز ناوگروه ۸۶ به مین اسلامی اشاره کرد و گفت: این اتفاق حماسه ساز و تاریخ ساز را نیز تبریک می‌گوییم و خداوند را شاکر هستیم که این ماموریت بسیار مهم نیز همانند دیگر ماموریت‌ها به نحو احسن رقم خورد. 

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار