کد خبر: ۱۰۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛
خرم‌آباد- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان از شرکت پنج هزار و ۷۷۹ دانش‌آموز این استان در طرح «کانون مدرسه» خبر داد.

شرکت ۵۷۰۰ دانش‌آموز لرستانی در طرح «کانون مدرسه»

به گزارش آرانیوز ، محمد جواد محمدی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در اجرای طرح «کانون مدرسه»، هشت مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان در شهرهای خرم آباد، بروجرد، ازنا، دورود و الشتر فعالیت داشتند که با اتمام سال تحصیلی این طرح به پایان رسید و با آغاز سال تحصیلی جدید دوباره اجرا خواهد شد.

وی افزود: «کانون مدرسه» عنوان طرحی مشارکتی است که با تفاهم نامه‌ی وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین شده و در یک فرایند سه ساله اجرا خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، افزود: در گام نخست، این طرح با هدف آشنایی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون، فعالیت‌ها و اهداف آن اجرا و دانش آموزان در مراکز کانون حضور یافته و در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی شرکت کردند.

محمدی، اضافه کرد: از اهداف اصلی این طرح می‌توان به بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون برای توسعه فعالیت‌های تربیتی، پرورش خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری دانش آموزان اشاره کرد.

وی بیان داشت: بیش پنج هزار و ۷۷۹ دانش آموز از ۲۶ مدرسه و ۱۹۳ کلاس درس از دوم تا ششم در این طرح حضور داشتند که در این میان ۷۰۱ فعالیت فرهنگی، ۱۶۳ فعالیت هنری و ۱۷۳ فعالیت ادبی توسط مربیان برای دانش آموزان به اجرا درآمده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، اظهار داشت: معرفی کتاب، قصه گویی، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و ایام، ساخت کاردستی، انجام فعالیت‌های نمایشی، نمایش فیلم، برگزاری کارگاه‌های هنری مانند نقاشی، سفالگری، داستان و شعر و علوم و نجوم از برنامه‌های اجرا شده دراین طرح بوده اند.

محمدی، گفت: ۳۰ مرکز کانون پرورش فکری شامل ۲۰ مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت‌های های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای سراسر استان ارائه می‌دهند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار