کد خبر: ۱۰۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
یادواره شهیده فاطمه اسدی، نخستین زن شهیده تفحص شده کشور در سنندج برگزار شد.
یادواره ‌نخستین زن شهیده تفحص‌شده ‌در سنندج برگزار شد

به گزارش آرانیوز از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین علی جعفرنژاد، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان پیش‌ازظهر امروز در یادواره شهیده فاطمه اسدی، نخستین زن شهیده تفحص شده کشور که در مسجد حاجی فیضه نایسر سنندج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: زنان در طول تاریخ و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی برای حفظ ارزش‌های اسلامی داشته‌اند، بنابراین باید راه و هدف شهدای والامقام را همیشه زنده نگهداریم.

وی بر ضروت ادامه راه شهدا و بازگویی رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهدا برای نسل جوان امروزی تأکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش به‌سزایی در نهادینه کردن فرهنگ خودباوری در نسل نوجوان و جوان داشته و موجب تقویت غرور ملی مردم جامعه می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به توطئه‌های همیشگی دشمنان علیه نظام و انقلاب، خاطر نشان کرد: استکبار از اول انقلاب تاکنون درصدد براندازی ایران بوده، اما همواره با بصیرت و آگاهی مردم نقشه‌هایشان ناکام مانده است. 

جعفرنژاد با بیان اینکه دشمن امروز به دنبال جنگ شناختی از طریق فضای مجازی است، بصیرت‌افزایی و هوشیاری در برابر توطئه‌های بدخواهان را ضروری دانست و افزود: ما یکی از کشور‌های مقتدر در دنیا هستیم و این اقتدار را مدیون خون شهدا دانسته و باید جایگاه خانواده‌های معظم شهدا را حفظ کنیم.

اسماعیل اسفندیاری، مسئول اطلاعات قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در شمالغرب کشور نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: کردستان، 513 شهید زن را تقدیم انقلاب کرده و زنان این دیار دوشادوش مردان ایرانی در پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب شکوهمند اسلامی، نقش‌آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه خون شهدای زنان و در راس آنان شهیده فاطمه اسدی باعث شده است که نظام اسلامی همواره در اوج اقتدار و سربلندی بماند، گفت: پیشرفت و ترقی حاصله کنونی حاصل تلاش و مجاهدت‌های تک‌تک رزمندگان و شهدای والامقام بوده که با تقدیم جان خود، آسایش و امنیت را برایمان به ارمغان آوردند.

اسفندیاری با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین فتنه‌ها علیه کشورمان در جریانات سال گذشته اجرا شد، تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات، مردم انقلابی پای آرمان‌هایشان ایستاندند و با روشن‌بینی توطئه‌های دشمنان را خنثی و صف‌شان را از آشوبگران جدا کردند.

در این مراسم، «کشور محمودی» دختر شهیده فاطمه اسدی نیز با قدردانی از متولیان و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم گفت: ذره ذره خاک ایران و کردستان پر افتخار، رنگین و معطر از خون شهدایی است که مظلومانه جان دادند تا ایران دست نا اهلان و نامحرمان نیفتد. مادرم تلنگری برای دشمنان بود که با حیله و نیرنگ نمی‌توانند، روح شجاعت و دلیری را از فرزندان این مرز و بوم بگیرند. این راه پرافتخار همواره ادامه دارد.

شهیده فاطمه اسدی فرزند علی در 11 مرداد سال 1339 در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد. او 22 ساله بود و صاحب دو فرزند که در هشتم شهریورماه سال 1363 بعد از تحمل یک ماه اسارت و شکنجه ضد انقلاب توسط عناصر خائن گروهک دموکرات تیرباران شد. این شهیده پرافتخار سال گذشته از سوی ستاد مرکزی راهیان نور به عنوان یکی از هفت شهید شاخص کشور معرفی شد.

به گزارش تسنیم، خاک خونرنگ استان کردستان خاستگاه و قدمگاه دلدادگان و ایثارگران بزرگی است که تاریخ پر افتخار این سرزمین را با خلق حماسه‌هایی جاودان زینت بخشیده و از استقلال و امنیت آن در برابر هجمه‌های دشمنان حفاظت کرده‌اند.

استان کردستان به عنوان یکی از استان‌های مرزی کشور و هم مرز با کشور عراق در دوران دفاع مقدس بیش از 5400 شهید انصار و حدود 18 هزار شهید مهاجر را تقدیم انقلاب کرده و برای خانواده‌های این دیار زن و مرد، پیر و جوان تفاوتی نداشت بلکه همه با هم در یک جبهه و یک هدف مشترک آن هم حفظ و پیروزی انقلاب را دنبال می‌کردند.

زنان کردستانی دوشادوش مردانشان در جبهه‌های مختلف در برابر گروهک‌های ضدانقلاب ایستادند و در شکست دشمنان و پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب شکوهمند اسلامی نقش‌آفرینی کردند که نمونه آن شهیده فاطمه اسدی بود؛ بانوی شهیدی که در برابر خواسته‌های ضدانقلاب جان داد اما تن نداد.

ماجرا از این قرار است؛ همسر این بانوی شهید چاه‌کن بود و آمده بود تا دو روز در سپاه حسین‌آباد منطقه دیواندره چاه بکند، آنجا اسیر می‌شود و در زندانی با سرکردگی مصطفی هجری از حزب دموکرات زندانی می‌شود. همسر باوفایش با دو فرزند کوچک (پسر شیرخواره و دختر سه‌ساله‌اش) درصدد برآمد شوهرش را آزاد کند، از او تقاضای پول می‌کنند.

شهید فاطمه اسدی 200 هزار تومان پول که در آن زمان مبلغ قابل‌توجهی بود از طریق فروش گوسفند و وسایل زندگی به دست می‌آورد به‌امید اینکه بتواند شوهرش را آزاد کند اما نه تنها به هدفش نرسید بلکه بعد از یک ماه شکنجه‌های وحشیانه، مزدوران ضدانقلاب او را به‌همراه یک برادر بسیجی در ارتفاعات چهل چشمه به شهادت می‌رسانند.

17 آبان ماه سال 1400 در جریان عملیات کاوش پیکر مطهر شهدا توسط گروه‌های تفحص، برای نخستین بار پیکر مطهر این بانوی شهید پس از گذشت 37 سال از شهادت و گمنامی، در ارتفاعات چهل چشمه کردستان پیدا شد. در طول دو سال اخیر یادواره‌ها و مراسم بزرگداشت مختلفی برای این شهیده پرافتخار کردستانی برگزار شده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار