کد خبر: ۱۰۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
معاون اداره کل کار خراسان شمالی:
بجنورد- مدیر توسعه کارآفرینی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سهم استان از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۱۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که نشان از افزایش ۴۹ درصدی نسبت به سال قبل می‌دهد.

سهم خراسان شمالی از تسهیلات مشاغل خانگی ۴۹ درصد افزایش یافت

به گزارش آرانیوز به نقل از روابط عمومی تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، محمد اربابی با بیان اینکه سال گذشته سهم استان از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۷۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که ۷۰ میلیارد تومان آن پرداخت شد، تاکید کرد: تسهیلات مشاغل خانگی، به صورت قرض الحسنه و با عاملیت بانک‌ های توسعه تعاون، رفاه، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و قرض الحسنه مهر به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات به صورت مستقل ۱۵۰ میلیون تومان است و متقاضیان پشتیبان مشاغل خانگی تا سقف چهار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی دریافت می کنند، افزود: بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی استان به متقاضیان طرح های گلیم بافی، خیاطی، دامداری، رودوزی سنتی و کشاورزی پرداخت شد.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی درباره مزایای توسعه مشاغل خانگی افزود: نبود نیاز به فضای زیاد و حذف اجاره مکان برای ایجاد اشتغال از مزایای این طرح ها است علاوه بر آن میزان سرمایه افراد در این طرح افزایش می یابد.

اربابی بیان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی ارزان قیمت است و تلاش داریم تا گامی برای توسعه اشتغال و حل مشکل بیکاری برداشته شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار