کد خبر: ۱۰۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
امام جمعه یزد:
یزد- امام جمعه یزد گفت: صنعتگران اصالت و کیفیت تولیدات خود را حفظ کنند و به سود کمتر قانع باشند تا دولت نیز بتواند گرانی را مهار کند.

صنعتگران کیفیت تولید را حفظ کنند/ثروت سبب فراموشی دین نشود

به گزارش آرانیوز ، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به ویژگی های شیعیان اظهار کرد: شیعیان در مسیر خدا قرار دارند و در این مسیر از یکدیگر جدا نمی شوند و در یک حرکت همه به سوی خدا حرکت می کنند و در مسیر اعتلای «کلمه الله» از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و حتی جهاد می کنند.

ناصری با بیان اینکه با هم بودن یک مسئله مهم است، افزود: همه باید در زیر چتر ولایت حرکت کنیم و همانطور که در سوره هود آمده که ای پیامبر من استقامت کن، همه ما مامور هستیم که در مسیر مشکلات صبوری کنیم و همه مردم را به سوی حق هدایت کنیم.

امام جمعه یزد اظهار داشت: ما اسلام واقعی را انتخاب کرده ایم و بعد از چند سال اسلام را از سیطره فساد و فحشای دشمن و استعمار و استبداد آن خارج کردیم و معتقدیم که هیچکس بجز خدا بر ما سیطره ندارد.

وی با اشاره به شرایطی که طاغوت پیش از انقلاب در کشور ما ایجاد کرده بود، افزود: امروز وقت استقامت است و همه باید بدانیم که انقلاب ما یک حرکت بزرگ بود که امام حسین(ع) هزار و 400 سال پیش می خواست در مبارزه با یزیدیان انجام دهد اما امروز محقق شده است.

ناصری اظهار داشت: مردم کشور ما عزت و اقتدار خود را به دست آوردند و اینها همه در سایه ایستادگی به دست آمده و همه باید این مسیر را با یکدیگر ادامه دهیم و همه باید کمک کنیم به رغم همه دشمنی هایی که وجود دارد، پیش برویم.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد دانش آموزان و جوانان و نوجوانان ما را از مسیر مستقیم دور کنند، افزود: دختران ما امروز هویت و استقلال دارند و می توانند برای حفظ شخصیت خود اقدام کنند و این در حالی است که دشمن می خواهد همه دختران ما در برابر چشمان هوس آلود دیگران عریان باشند.

ناصری بیان کرد: دختران ما باید قدردان خود باشند و از مسیر خارج نشوند و به حجاب و عفاف و هویت خود افتخار کنند.

وی با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و تبریک روز دختر اظهار داشت: دختران ما قدر خود را بدانند و بدانند که حجاب و پوشش یک کرامت برای دختران ماست و یک وقار است و خود را فدای دین می کند و با حضرت زهرا و حضرت معصومه پیمان بسته و در مسیر سعادت خود قدم بر می دارد.

ناصری همچنین به بیان ویژگی های حضرت معصومه پرداخت و گفت: دهه کرامت، دهه پایداری است و باید از این ایام برای بیان سیره اهل بیت(ع) استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه همه صنعتگران و مهندسان ما باید کارهای خود را دقیق انجام دهند، افزود: اگر همه تولیدکنندگان و صنعتگران به وظایف خود به درستی عمل کنند و در تولید خود اخلاق را مدنظر قرار دهند، به پیشرفت خواهیم رسید.

امام جمعه یزد گفت: در حوزه صنعت، واردات، تولید و صادرات کسانی که وارد کار می شوند، اولا در تولید کم نگذارند و دوم اینکه به سود کمتر قانع باشند تا مردم هم آسایش پیدا کنند و دولت هم بتواند کنترل کند.

وی در مورد مسائل فرهنگی و دینی و تقلید کورکورانه از غربی ها عنوان کرد: اگر جوان ما کاری انجام داد و به عرصه رسید و به ثروت رسید، باید دین را کنار بگذارد که این آفت است زیرا رنگ عوض می کند و این تقلید کورکورانه است.

ناصری عنوان کرد: ما ملت ایران و مردم فداکار که شهید داده اند، باید مراقب باشند که رسیدن به جایگاه اقتصادی و اجتماعی، آنها را از مسیر خارج نکند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار